fjollefrua Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 jeg skal skrive en hilsen til et bryllup imorgen, og nå er hjernen min rett og slettsluppet opp for ideer... Jeg vil gjerne ha et dikt eller et vers eller noe... Gidder liksom ikke bare skrive gratulerer med dagen og lykke til i fremtiden. Noen kreative sjeler der ute på fredagskvelden?
Dotten Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Så kom den store bryllupsdagen Dere har sikkert fugler i magen. Endelig skal 2 ringer bindes sammen. Nå er det dere 2 som skal danne rammen. Et nytt liv i gave vil dere få så glem ikke å smile om verden blir litt grå. Gi hverandre godhet, ømhet og fine ord. Det er det viktigste på denne jord. Ønsker dere lykke til på ferden ut i den store verden.
Dronningen! Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Profeten om Ekteskapet: Dere var født sammen og skal være sammen for bestandig. Dere skal være sammen når dødens hvite vinger legger seg over deres dager. Dere skal til og med være sammen i Guds tause minne. Men la det være avstand i deres samvær, Og la himmelens vinder danse mellom dere. Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til et bånd: La den heller være et bevegelig hav mellom deres sjelers kyster. Fyll hverandres begre, men drikk ikke av ett beger. Gi hverandre av deres brød, men spis ikke av det samme brødet. Syng og dans og vær glade, men la den andre få være alene, Slik strengene i en lutt er adskilte, selv om de skjelver i den samme musikken. Gi deres hjerter, men ikke i den andres varetekt. For bare Livets hånd kan holde om deres hjerter. Og stå sammen, men ikke altfor nær hverandre: For templets pilarer står adskilte, Og eketreet og sypressen vokser ikke i hverandres skygger. - Kahlil Gibran (oversatt av Helge Hagerup)
fjollefrua Skrevet 4. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2009 den var flott Dotten... Takk skal du ha.. traff rett i hjerteroten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå