Mamma mjaua Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hver gang jeg er hos hs sier hun at vekten hans stangerer. han var 3400g og 50 cm ved fødsel. nå er han 75 cm og 9170g og 1 år og 2 uker.
Ronja&Odin Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 høres ikke for tynn ut i mine ører.. =)
labine Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Syns vekta høres grei ut jeg. Hvordan er vekt-kurven da? stort sett så er det vel sånn at om den øker greit i forhold til "standardkurvene" så er ting greit. Datteren min er eldre enn din gutt, lettere og var tyngre ved fødsel men helsesøster klager ikke dvs hun "klaget" litt en periode da hun ikke la på seg men det ordnet seg etterhvert
tvkrus Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 neste lik min da 15 mnd og 75cm 9440g han var 3170g og 50 ved fødsel 3,5uke før termin. Så lenge han spiser og trives har vel ikke det så mye å si hvor stor han er .....kan ikke bli større en seg selv .........
Mamma mjaua Skrevet 4. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2009 de siste kontrollene siden han var 5 mnd har han visst falt ned en strek hver gang
Ranveig R Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Gjennomsnittleg vekt for 75 cm høge gutar er ca 9,7 kg, men alt frå ca 8,3 - ca 11,2 er normalt. Så lenge vekta ikkje stoppar opp/går nedover er det som regel greitt at kurven flatar ut, det er veldig vanleg når ungane blir meir aktive. Viss han ikkje er fornøgd (skriker mykje osv) bør du få han undersøkt i tilfelle det er noko mat han ikkje tåler. Jenta vår var 9350g og 82 cm då ho var 18 mnd (4540g og 54 cm ved fødselen), problemet hennar var at ho ikkje tålte melk. Då vi fjerna melka frå kosthaldet gjekk vekta oppover igjen etter å ha stått så å seie stille i 8 mnd.
Mamma mjaua Skrevet 4. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2009 takk for svar folkens:) han er ekstremt aktiv og krabber og klatrer og holder på. smiler og er fornøyd. dette er en typisk dag, og dette var i dag: morgen:mm frokost:1 brødskive lunsj: 2 brødskiver i bhg mellom lunjs og middag: 1/2 frukt + yoghurt/middagglass (vet ikke hva av det han spiste, husker ikke hva de sa) - i bhg så: mm middag: fks i dag delte han og jeg en fiskegrateng, vi spiste halve hver + han spiste en omat og en brokkoli og en most potet så mm kvelds: en skål grøt så 50 ml lettmelk kanskje ikke så mye å beskymre meg for, men ble bare deppa og redd av at han faller en kurve for hver kontroll, men han begynte vel å krabbbe høyt og lavt da han var 5 mnd, sikkert noe med det. nå ble jeg faktisk kjempeglad, tusen takk folks:)
Ranveig R Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Det ser jo ut til at han får i seg bra med mat, det er nok aktiviteten som sperrar litt for vekta. Eldste vår begynte forresten å krabbe/reise seg då han var 10 mnd, då stod vekta bom stille fram til 13 mnd. Helsesøster sa det var heilt normalt når dei begynte å krabbe, men tok oss inn på ein ekstra kontroll for å sjekke at han ikkje gjekk nedover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå