Gå til innhold

Den første boka du husker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

da mener jeg ikke en billedbok....

Den første jeg leste, som jeg fortsatt husker var :gummi-tarzan, så serien: den lille vampyren ( tror det var det den het)

Leste også Hardy guttene, som barn da.....og de husker jeg godt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hugsar godt dei du nevner!

Ellers "prakka" mamma på meg alle bøkene ho leste då ho var lita; Gulltopp, Bobseybarna, Lykkebarna, Flette-Mette osv. Elska å lese då eg var lita, leste absolutt ALT.

Og så hugsar eg Ekornløven, den må ha vore ganske tidleg trur eg.

Skrevet

Husker godt Gulltopp jeg og. Var med i bokklubbens barn, så jeg leste mange bøker. Men den første jeg leste fra perm til perm på en dag, var Charlie og sjokoladefabrikken. Var syk og lå i senga til foreldrene mine hele dagen. Ikke så mye å gjøre på der. Tror jeg gikk i 3. eller 4. klasse.

Skrevet

Guro, Brødrene Løvehjerte, Ola-Ola Heia(skolebok), Knerten og Sølvfaks(katt)..

70-tallet dette:)

Skrevet

Jeg husker veldig godt Gulltopp og snøklokkeklubben. Fikk den til seksårsdagen min i 78, og leste hæyt til min eldre kusine som ga meg den. Hun var dødsimponert fordi jeg kunne lese, hehe.

Ellers var det Lykkebarna, Anne Cath. Vestly, Nancy Drew og Bobseybarna det gikk i, også Astrid Lindgren da...

Skrevet

Akkurat hvilken den første er husker jeg ikke. Men de jeg husker veldig godt er:

gummi tarzan, folk og røvere i kardemomme by,

etterhvert:

frk detektiv nanzy drew (var det det hun het?)

også var det en som handlet om fire søsken. to tvillingpar. ett to tre år eldre enn de andre. Men husker ikke så mye mer enn det? Noen som vet hva jeg mener?

Så når jeg var tidlig ungdom kjøpte jeg en serie som hette "Elisabeth" og den handlet om ei jente som ble adoptert bort.. Den har jeg enda, og tenker jeg skal "prakke" den på mine barn;)

Skrevet

*mimre-mimre* Ola-Ola Heia husker jeg godt fra leseboka på skolen i 2 og 3 klassen :)))

Skrevet

Frida med hjertet i hånda.

Skrevet

Den første boken jeg husker er Mitt skattekammer, husker ikke nr på den, men husker at den var rød.

Skrevet

Når villdyret våkner av Jack London, mitt første skikkelige bokminne hvor jeg ble orntlig revet med.

Skrevet

Gulltopp var vel den aller første :) Så fulgte Bobseybarna, Nancy Drew (som ble favoritt), de fleste av Astrid Lindgren og Anne Cath. Vestly.. leste myyye og gjør det fortsatt :) har alltid 3 bøker liggende på nattbordet. Nå holder jeg på med 3 serier og har en bok som jeg leser innimellom. Pluss alt pensum hehe

Skrevet

ahhh.... den skrev jeg referat om, på ungdomskolen... bra bok!!! husker den godt!!!

Skrevet

Når villdyret våkner.....

Skrevet

Hm skal vi se.. har bestanig les masse, å ble lest for før jeg greid å lese selv. Tuppen å lillemor, men den boken som sitter mest igjen i.. er nok kjør meg til slottsparken... den satte dype spor i en ung jente ja. Leste egentlig det meste jeg kom over. Å slik er det den dag i dag også. Leser 4 seier nå og skal begynne på stieg larson sin triologi nå har jeg tenkt.. Så filmen i går å nå må jeg bare lese bøkene også.. helst før neste film kommer på dvd. rekker det nok ikke før den 18 når den kommer på kino.

Skrevet

Snehvit og de 7 dvergene.

Jeg hadde øvd på å lese hele dagen og ventet oppe til far kom fra kveldsvakt sånn at jeg kunne vise han hva jeg hadde lært. Det var julen før jeg fyllte 4 år.

Skrevet

Jeg leste boka "Heidi", og den var tjukk! Lånte den på biblioteket, og klarte ikke å legge den fra meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...