Thessa og Bebbis Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg sitter her med tablettene, og lurer vel egentlig på om jeg trygt kan ta de? Jeg er så skeptisk til tabletter generelt, men har bestemt meg for å gi ammingen en siste sjanse før jeg kaster inn håndkleet. Fikk tips om afipran. Men her står det 1-3 tabletter daglig. Dere som har tatt de, hvor mange tabletter tok dere daglig, og hvor lenge? :-)
husmus &2 Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Jeg tok de uten at de hjalp. MEN, jeg kjenner til mange hvor de har fungert, jeg er nok et spesielt tilfelle. Eller som ammehjelpen sa, du må ha en fysisk sykdom, for alle kan få opp produksjonen. Dustedamme. MEN, digresjon, beklager. jeg fant en artikkel på nett hvor en mor hadde mistet barnet sitt og hun skyldte på afipranen. Det ble aldri bevist at dette hadde noe med dødsfallet og gjøre, men da han var 4 uker gammel og jeg leste det, gjorde det meg paranoid nok til å slutte med de. Da hadde jeg tatt de i 3 uker. Også siden de ikke hjalp. Bortsett fra det, er vel paracet strengt tatt sterkere, og det OG er helt ok å ta når en ammer. Ble du klokere?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 5. september 2009 #3 Skrevet 5. september 2009 Thessa jeg har dyttet på en annen tråd der du kan lesa erfaringene til Rocky, liten skatt og meg sjøl. Jeg tok 3 tabletter i døgnet i fem dager, så to tabletter i fem dager, deretter 1-2 tabletter i døgnet som jeg har gjort i mange uker nå. Best å ta medisinen om natta eller når du kan tåle å være litt søvnig. Forresten brukes medikamentet normalt mot feks svangerskapskvalme, så jeg tviler på at det gir så mye abortfare.
Frøken Freken Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 Jeg tok tre tabletter daglig i en uke - og det hjalp! Legen sa at jeg kunne kutte etter en uke om de IKKE hjalp. Det viste seg imidlertid at snuppa ikke klarte å tømme puppen selv om den var full, derfor slutta jeg. Men det var veldig rart å våkne med melkespreng, når jeg aldri hadde kjent den følelsen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå