Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Har bare noen spm. om tiden på sykehuset etter en tvillingfødsel. Tenker litt på om det er noe ekstra oppfølging selv om barna er friske, eks amming og stelling av to stykker? Tar de ekstra hensyn til far sin tilstedeværelse? Vi bor 2 timer unna så tenker at det er litt drøyt om han ikke får sove der første natta engang? Tenker med gru på å ligge på 3-4 mannsrom med tvillinger alene... :-S Skal føde på Haukeland så hadde vært interessant å høre fra andre som har født tvillinger der, men alle er hjertelig velkomne til å dele sine erfaringer selvfølgelig! :-)
Silvia Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hei! Jeg kjenner ikke til Haukeland Sykehus, fødte selv på Levanger. Men tror det er vanlig å fa ekstra hjelp når det er tvillinger. Jeg ble forespeila at jeg skulle være på sykehus ca. en uke etter fødsel. Nå ble mine født ca. 5 uker for tidlig og var litt små. Så vi endte opp med å være der i 14 dager. Min tips er bli så lenge du får. Det er utrolig slitsomt å komme hjem med to babyer. Jeg fikk kjempegod hjelp til amming på sykehuset. Ble mester på dobbeltamming før jeg dro hjem. Hadde også enerom hele tida, selv om jeg ble flytta litt rundt. Fra barsel, til barselhotell og tilbake på barsel igjen. Far fikk overnatte gratis (det tror jeg kanskje var litt utenom reglene). Ungene lå på kuvøseavdelinga nesten hele tida, selv om det bare var en av dem som måtte i kuvøse og hun fikk ut av den etter noen få timer. Personalet stelte dem og mata dem (før de ble flinke til å suge sjøl). De fulgte godt med på vektøking og de ble grundig sjekka av lege, fysioterapeut m.m før vi fikk reise hjem. Og jeg og faren fikk delta så mye vi ville i stellet. Først de siste dagene før vi dro hjem begynte jeg å stå opp å mate dem sjøl på natta. Så jeg fikk hvilt ganske godt ut på sykehuset.
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2009 Det hørtes jo optimalt ut da! Ikke at de ble født for tidlig selvfølgelig men alt det andre :-) Kjenner jeg begynner å få litt mer roen etterhvert men kommer til å spørre en del når jeg først får komt meg en tur på Haukeland allså! Litt godt å vite LITT hva man går til.. :-)
senorita78 Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Hei, Jeg fødte mine tvillinger på Haukeland. Kan sende deg en privat melding en av de nærmeste dagene, siden jeg er i helgemodus nå:-) Anbefaler for øvrig tvillingforum.com Der kan man spørre andre tvillinggravide/-mødre om det meste, og man får raskt svar:-)
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 21. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2009 Ja jeg vet men får ikke til å gå innpå, mistet passordet.. :-(
erteposen + 4 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Jeg fødte på Haukeland, og på barsel 1 fikk alle tvillingmødrene ha far med seg. Vi var flere på gangen, men på slutten av uken var det sånn trykk at alle fedrene måtte ut. Stort sett fikk de alltid til at far fikk være der. De hadde gode kunnskaper om amming, kopping og pumping, og vi fikk mer enn nok hjelp. På barsel 1 er det nesten bare tomannsrom, og der ender de med spesielle behov. Skal skrive mer en gang barna ikke våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå