Gå til innhold

Ja da er det fullmåne :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende å se om det har noen effekt :) Jeg har en litt alternativ mor som vet MYE om dette med månens effekt på div ting, men hun mente (til min store skuffelse, ellers bryr jeg meg ikke så mye om de månetingene hennes ;) at det ikke hadde noen effekt på fødselen og at hun ikke kjente noen som var født på fullmåne. Nymåne derimot mente hun hadde bedre effekt? Jeg har lest litt på nettet og ser at endel skriver at det er "vanlig" at vannet kan gå når det er fullmåne? Men det kan jo ofte gå noen dager fra vannet går til man føder da...

... men det hadde vært artig om vannet gikk nå og jeg fikk bevist min mor feil, he he :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg har en svigermor som har gått å ventet på denne dagen i lang tid. Stadig minnet meg på at nå er det snart fullmåne.. "Bare vent, den kommer på fredag den 4." Hun var innom i går for å sjekke status, og kommer nok innom i morgen også kan jeg tenke meg. Må nok skuffe henne da, har termin i morgen, men bitteliten viser ingen interesse for å komme ut ikveld/natt iallefall.

(Ingen stor tro på disse alternative ide'ene til min svigermor jeg heller, men synes likevel det er veldig koselig at hun er så interessert og engasjert i det hele) Er veldig glad i familien min og synes det er supert at de bryr seg slik de gjør.

Skrevet

skulle virkelig ønske det skjer no snart!!

Skrevet

Har hørt mange som sier det har innvirkning på kvinnekroppen med fullmåne. Men om det stemmer eller ikke vet jeg ikke.

Faren min har alltid fortalt at når de var unge gikk de sjelden på "vift" når det var fullmåne. For da var damene så sure pga mensen osv. ;) Tror dette bare er en gammel myte, men er jo gøy å spekulere litt i det.

Søkte litt på internett og fant en artikkel hvor dette står:

FØDSLER. På fødeavdelingen til Sykehuset Buskerud, kjenner de godt til myten om at flere fødsler skjer rundt fullmåne.

– Men det er ikke noe vi har følelsen av her, sier jordmor, Synnøv Egenæs.

– Det eneste vi lurer litt på er om det er flere vannavganger rundt fullmåne, legger hun til.

Ved forrige fullmåne hadde sykehuset fem fødsler, mens døgnet før og etter, hadde fire.

I 2007 var det 1776 fødsler på sykehuset. Det vil si at det gjennomsnittlig er 4,8 fødsler per døgn dette kalenderåret.

– Dette er helt normale tall, opplyser jordmoren.

Overlege og professor i fødselshjelp og kvinnesykdommer, Bjørn Backe, har foretatt et studie i månens innflytelse på fødsler.

– Det er ikke slik at månen "suger" barna ut. Vi fant ingen forskjeller på dette med fødsler og månefase, sier han.

Skrevet

Vannet gikk på fullmåne med første barnet mitt, ønsker det ikke opp igjen hadde ikke rier og fikk heller ikke rier før jeg ble satt på drypp.. Håper ikke vannet mitt går i natt, da skal jeg iallefall oppdatere dere :-) Synes det er best å starte med rier for min del.

Skrevet

Vannet mitt gikk under fullmåne ved min førstemann... Da var det så mange fødende på Ullevål at vi måtte vente et par dager på å bli satt i gang. En av jordmødrene sa at dette var typisk under fullmåne.

Skrevet

Ingen fullmåneeffekt på meg i natt, bortsett fra at jeg har sovet helt forferdelig dårlig, vært sinnsykt varm og hatt de ekleste drømmene hele natta! Usj!

Skrevet

Ingen endring hos meg heller.. huff skulle ønske men våkner opp med den samme magen hver morgen - kanskje i natt?????

Skrevet

Hoff ikek skjed noe her heller...

får håpe kvelden og nattan nå har noe og si.... da er samboeren borte oxo så da skjer det vel ting da vel...

idag er jeg kvalm og svimmel, ikke noe behagelig...

eneste er litt dårlig søvn, men det har vel noe med den sure grinete jenta som sto på utsiden av vindu her å ropte på en mats... hoff. 30 min sto og lurte på om han skulle bli med ho hjem. lukket jeg opp vindu og spurte om det var noe spes ho ville... da ba ho mats komem til vindu. hoff stakkars drita dame, ingen mats i denne blokka. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...