Gå til innhold

Ikke liv i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2. gangsfødene og har begynnt på uke 19 (18+1). Sist så la jeg på meg veldig, 25-30 kg og kjennte liv ganske tidlig.(Husker ikke når) På dette tidspunktet sist hadde jeg vel lagt på meg ca 8-10 kg. Nå har jeg knapt lagt på meg 2 kg og kjenner egentlig ingenting. Tror/håper jeg har kjent noe av å til, men det kan like gjerne være luft eller ett eller annet anna. Har angelsound eller hva den heter og hører hjertelyd hver gang jeg sjekker.(Noen dager siden sist) Men leste i går her inne (på fra "uke til uke"- uke 19)at: " Babyen er i full bevegelse og det begynner du å kunne kjenne skikkelig nå." Må innrømme at jeg blir litt bekymret når jeg ikke merker noe. Vet jo liksom hva jeg skal kjenne etter og skjønnte jo det sist med engang da bobblene begynnte. Hva betyr dette? Noen som vet? Kan det være at baby er for liten? Eller at det er noe galt med baby? Anyone?

Ser iallefall fram til mandag da jeg skal på ul. Blir iallefall kvitt denne usikkerheten, uansett utfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme for meg her. 1. gangs gravid (1 MA i uke 7) og er i uke 18+5. Merker ingen tegn på liv og gruleder meg til mandag for da får vi endelig vite hvordan ting er der inne. Har selv også kun lagt på meg 2 kg. Utålmodig etter å få svar! Ønsker deg forresten lykke til på mandag!

Skrevet

Har du vært på UL? Kan jo være morkaken som ligger foran? Så må man jo huske at hvert svangerskap er helt individuelt og kan i grunnen ikke sammenlignes med et forrige. Men kan du ikke ringe til føden å få en sparketest eller noe?

Skrevet

Gry 70.

Takk for svar. Lykke til på mandag, blir spennende å høre hvordan det går med deg.

Skrevet

Åh, forstår usikkerheten din - er også litt der nå. Jeg er førstegangs og 18+2 i dag. Tror jeg kjente noe som beveget seg tirsdag kveld da jeg hadde lagt meg - og det kjente jeg med hånden. Men har ikke kjent noe siden, og absolutt ikke følt at jeg kjenner noe inni der. Og hadde jo forventet det nå... Men leser jo samtidig om flere her inne som ikke kjenner noe før uke 20-21. Og jeg har så mye luft i magen at jeg kan umulig kjenne forskjell om det bobler her eller der...

Jeg har fått en fin liten kulemage, men ikke lagt på meg noe særlig ellers tror jeg. Men det har kanskje også sammenheng med at jeg omtrent har sluttet å trene - og muskler veier jo mer enn fett, hehe...

Men lykke til på UL - alt er sikkert vel, og du kommer til å kjenne den senere. Jeg skal på UL torsdag og ser veldig frem til det - med glede og litt redsel som vanlig...

Skrevet

amkari og lille bolle

Takk for svar. Har ikke hørt om sånn sparketest jeg....Var på ul i uke 8, men regner med at det er for tidlig å se noe da. Men trodde det var vanskelig å høre hjerte med angelsound hvis man hadde morkake som lå foran? Jeg har egentlig bare vært glad ang. kiloene og ikke sammenlignet svangerskapene med hverandre, helt til i går da jeg leste det om sparkene jeg burde kjenne nå. Huff, burde slutte å lese så mye kanskje:)

Skrevet

Er 1. gangs og er relativt livredd for at noe skal være galt, så har vært innom føden mange ganger for å få sparketest. (Termin idag). Trenger ikke nødvendigvis å være vanskeligere å høre hjertet med angelsound selv om morkaka ligger foran, alt kommer an på plassering og hvordan baby ligger. H*n kan jo også ligge med ryggen til, da kjenner man jo nada såpass tidlig. Ring føden å hør du, hjelper såå mye å få roa ned nervene sine. Og jeg har bare vært aktiv her inne på BIM etter at jeg kom i 3. trimester, jeg tåler ikke å lese ting her. Blir bare overhysterisk og hypokonder :P Jordmødrene anbefaler jo at man holder seg unna slike forum om man blir på tuppa. Og det er det mange av oss som blir :P Håper du finner ut av ting, jeg er sikker på at alt er slik det skal! =)

Skrevet

Takk for svar. Huff er så mye rart som surrer i hodet på en når man er gravid å da:) Ønsker deg lykke til på torsdag. Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg også.

Skrevet

jeg kjente også liv mye senere med denne enn med den første gutten min. tror det var rundt uke 19 at jeg begynte å kjenne noe skikkelig. så lenge du hører hjertelyd, så vil iallefall jeg tro at alt er ok. baby ligger sikkert bare og sparker innover, og det er det jo enda lenge til du klarer å kjenne.

lykke til

Skrevet

b77 h

Den siste meldinga fra meg var til deg, så det nå at det ikke var så lett å tyde. ( Ser på Mord og mysterier samtidig) He-he

Skrevet

Toca-Prins06+prins i magen :o)

Du har helt sikkert rett. Sist fikk jeg jo en stor gutt som var født 2 uker før termin og veide 4075 g, så da satser vi på ei lita tulle denne gangen. Takk for svar.

Skrevet

Jeg er førstegangs og var kjempebekymret for at jeg ikke kjente liv. Men i uke 21 begynte han plutselig sparke så jeg kjente det skikkelig. Var ingen tvil lengre ;) Og etter det har jeg kjent de fantastiske sparkene og bevegelsene daglig.. Er nå i uke 28+1. Så tror ikke dere skal bekymre dere.... Man skal ikke kjenne liv daglig før i uke 25 eller 26 så det kan helt fram til da være dager man kjenner lite. Jeg ringte føden en dag i forrige uke da det hadde vært mindre liv enn vanlig. Hun sa at babyen var enda så lite da (i uke 27) at det kunne være jeg ikke kjente alt... Så der ser man ;)

Lykke til på ultralyden. Det er en fantastisk opplevelse. Da jeg var lå han rolig helt til på slutten, da snurret han rundt og styrte.. Hun dama bare; Kjenner du ingenting nå? Og jeg måtte bare si at det gjorde jeg ikke... Hehe... Så det var en lettelse.

Skrevet

Jeg har morkaka foran visstnok. 2 gangs.

Har kjent et og annet knøttspark med opp til uker i mellom - fra ca uke 16 frem til nå uke 21-22 som jeg begynner å kjenne et eller annet (selv om det er lite) hver dag. Fra nå av først ville jeg blitt bekymret om jeg ikke kjente noe som helst et helt døgn.

Husker jeg var 19 uker og enda ikke kjente spark langt fra hver dag. Vet om flere som har opplevd som 2. gangs å ikke kjenne noe før etter uke 20.

Skrevet

Hei:)

Jeg er førstegangs, og 18 + 2 uker. Har ikke ul før om en uke, og er veldig spent selv, da jeg ikke har lagt på meg noe, vært frisk og fin gjennom svangerskapet, og ikke en dag med kvalme.

Tvert i mot spør fler om jeg har gått ned i vekt, og da jeg i tillegg ikke kan påstå at jeg har kjent liv, og at jeg ikke ser så veldig gravid ut, er det ikke rart at tankene begynner å vandre. Men! - jeg tror dette er helt normalt i grunn, og trøster meg med det, at kroppen ville sagt i fra om det var noe som ikke stemte:)

Når du i tillegg hører hjertelyden, er det jo ikke tvil om at det bor noen der inne:)

Lykke til:)

Skrevet

Det kan være flere ting. Morkaka kan ligge foran og dempe sparkene. Eller babyen kan ligge med ryggen ut så den sparker innover. Det er helt forskjellig når man kjenner de første bevegelsene, så det trenger ikke bety noen ting at du er verken annengangsfødende eller i uke 19. Og du har jo hørt hjertelyden, så du vet jo at det er liv der inne. Du får bare smøre deg med tålmodighet fram til mandag når du skal på UL. Dersom du er veldig bekymret, så ta en telefon til føden og hør med dem.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Dere har helt sikkert rett, er bare så tussette. Har venta så lenge på disse ungene mine(tilsammen 12 innsiminasjonsforøk på Riks`n) og da er jeg jo så redd for at ikke alt skal gå bra. Men fikk jo en kjernesunn, frisk og stor gutt sist som nesten ikke har vært syk på de 3 årene han har levd. Er nok noen hormoner som driver å skremmer meg unødig. Nok en gang, takk for alle svar. Godt å få luftet litt tanker og at andre sier og beroliger meg med det jeg selv også tenker, men ikke helt tørr å stole på. Lykke til alle sammen.

Skrevet

Samme som jeg har det dette. Kjenner knapt liv inni magen. Er 18+5 i dag. Og 2gangs. Sistemann fikk jeg i 2002. Har angelsound å hører hjerte å spark hver dag :) Har vært på tre ultralyder og alt ser bare bra ut. Var på ordinær ul i dag og grunnen til at jeg kjenner lite liv er pga morkaken ligger foran.

Skrevet

¤Snart2barnsmor¤

Høres bra ut. Da er det håp vettdu:) (For meg altså) Takk for svar.

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for vektøkningen. I uke 18 hadde jeg ikke lagt på meg noe som helst (selv om jeg ikke hadde vært kvalm), og magen var nesten like flat som vanlig. Nå er jeg i uke 29, og har en kjempemage!!! Som tidligere nevnt er jo alle svangerskap induviduelle. Fint at du har hørt hjertelyden, da er nok alt i skjønneste orden :-)

Lykke til på UL!

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før 18+3, men siden da kjenner jeg masse liv hele tiden. Før dette var det helt stille. Tror ikke du skal bekymre deg, for plutselig kommer det! Ikke tenk så mye på at det er noe galt, du hører jo hjertelyden og da vet du jo at det er liv :) Men lykke til på ul :)

Skrevet

Lykke til på UL.

kan trøste deg med at eg ikkje kjente liv før i uke 22-23...

Skrevet

Man må ikke glemme, at ingen svangerskap er like, og at mange ikke kjenner liv før de passerer 21, 22, 23 osv også. Kanskje ligger morkaken foran, og babyen sparker bakover mot ryggen din:)

Dette går nok heeeeeeelt fint :)

Skrevet

På babyverden.no ligger en artikkel av jordmor Monica som heter "en liten observatør. Jeg anbefaler dere å lese denne.

Man leser her om så mange som kjenner liv veldig tidlig. Det er imidlertid ikke unormalt å ikke kjenne liv før uke 21-22 heller.

Skrevet

Hva vi går og bekymrer oss over, det er ikke lett å slappe av når veien frem har vært litt trøblete! Men på ul i dag gikk det supert?? ;-) Hilsen annen guttemamma ;-) som lurer på om du fikk den samme terminen som du hadde?

Skrevet

JIPPI!!! Det gikk kjempe fint. Som anntatt, av både meg selv og andre, så hadde jeg morkake som lå foran og som fungerte som en "støtdemper". Vår lille engel hadde 10 fingre og tær og han så helt perfekt ut, for det var en HAN. En prins til på oss:) Rart å se hvor aktiv han var og enda så kjennte jeg ingenting. Da er det vel bare å vente litt til på "sparkene" og kiloene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...