Gå til innhold

Hvor mye koster det egentlig for kontaktlinser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke komfortabel med å gå med briller, så de brukes bare ved TV titting og bil kjøring, men merker at det begynner å bli ubehagelig å gå uten briller. Tenkte på å forsøke kontaktlinser, om det ikke er for dyrt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker jeg engangslinser, bruk en dag..kast og tar nye neste dag. Koster ca. 3000 i året. Jeg kjøper fra butikk her i byen, men du får det sikkert mye billigere på nettet...

Skrevet

Men jeg bruker forskjellig styrke, og er litt brytning på det ene øyet tror jeg.. Har ærlig talt ikke peiling på dette ;)

Men bør derfor kanskje kjøpe hos en optiker? Tror jeg har mest lyst på engangslinser jeg også, det er vel enklest..

Skrevet

Du må uansett til optiker for å måle styrke, sjekke at du kan bruke linser, oppfølgingskontroll osv.

Jeg ville ikke kjøpt på nettet. Da har du ingen oppfølging.

Skrevet

Har forskjellig styrke jeg også...

Du må selvsagt ta kontakt med optiker i første omgang, men etterhvert når du finner de rette linsene for deg, kan dt bli billigere å handle på nettet. Når det gjelder oppfølging er det jo bare å ringe en optiker en gang i året og ta en sjekk...

Skrevet

Det kommer til å koste litt mer første gang når du må til optiker og få tilpasning, men husk at du kan få tatt testen hos optiker uten å kjøpe linsene der samtidig. Du har all rett til å få med deg resultatene og så kjøpe linsene på nett - det er de vant til etterhvert, for det er ganske mye billigere. Jeg betaler 412 kr for tre mnd på nettet (air optix døgnlinser). Så tar jeg en sjekk hos optiker en gang i året og får vite om jeg må justere styrken.

Skrevet

oki... Det er jo ikke avskrekkende dyrt da. Blir litt sliten i både øya og hodet av å gå uten briller, men plagsomt å ha dem på nesa en hel dag synes jeg... Vurdere linser ja :)

Skrevet

Jeg må ut med litt under 600kr i mnd!!! for engangslinser og da kjøper jeg de attpåtil på nettet.

Så prisen kommer an på hva slags linser du trenger. Jeg har skjeve hornhinner og må ha toriske linser-noe som tydeligvis er mye dyrere!!

Sure penger:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...