Gå til innhold

Ny samboer og barnevakt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg er ikke alenemor lenger og har vært samboen 8 mnd nå. Men vært sammen i 2.5 år. Har en flott sønn på fire år og barnefaren er bostatt i utlandet og ser han aldri..

Jeg bare lurer hva dere syns, jeg har vært student og ferdig utdannet nå i vår. Jeg fikk jobb tilbud i dag og var veldig glad. Men i jobben er det helger og ettermiddager. Og siden jeg bor langt fra familie og har aldri barnefri.. Tok jeg det litt som en selvfølge at min samboer ville passe min sønn når jeg jobber. Han ble litt sur og hevet stemmen og spurte om jeg var dum... Om jeg ble sammen med han for å få barnevakt.. Og jeg måtte si til mine arbeidsgivere at jeg kunne jobbe i barnehagens åpningstid... Det vil jo så klart ikke være enkelte dager hvor jeg trengte at han leverte eller hentet..

Er det meg som forlanger for mye??

Ble helt i fra meg.. Så hva skal man gjøre da??

Litt skuffa--

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du forlanger mye. Og jeg hadde blitt veldig lei meg om jeg hadde fått den kommentaren selv. For jeg mener at når man blir sammen med en person med barn, så tar man HELE pakka.

Men du burde nok pratet med han litt om evt jobb når du begynte å søke synes jeg, så du hadde vist hvor du hadde han.

Jeg har selv vært i et forhold hvor han hadde en jente fra før og jeg var hjemme med henne, om det var noe møte eller lignende som dukket opp for han. Dette er pappaen til jenta mi idag, men vi er ikke sammen lenger.

Skrevet

Så lenge han ikke må jobbe selv så. Jeg flytter sammen med kjæresten min på nyåret og jeg skal begynne i en ny jobb som er turnus. Kjæresten min jobber 8-16, noen ganger overtid, men han vet at han skal passe barnet mitt et par kvelder i uka. Han er jo hjemme uansett :) han er heller ikke typen som flyr ute i ukedagene, da er han sliten etter jobb. Dessuten bidrar jeg jo til fellesøkonomien når jeg kan være i 100% stilling.

Forstår kanskje ikke kjæresten din at det blir mindre penger i potten hvis han ikke samarbeider litt med deg når det gjelder barnepass?

Jeg hadde ikke forlangt det, men egentlig forventet det. Dere er jo en familie nå og dere har jo vært sammen i 2,5 år, ikke 2,5 uke.

Trist at kjæresten din tenker sånn :(

Skrevet

Jeg blir oppriktig skremt av å lese sånt som dette.

Dere tre er faktisk EN FAMILIE, det skulle da søren meg bare mangle at ikke han skulle kunne passe stesønnen sin når du jobber.

Når jeg ble samboer med min nåværende mann, tok han det som en selvfølge at han også tok ansvar for min datter. Han så aldri på seg selv som "barnevakt", nettopp fordi vi er en familie.

En ting som var veldig viktig for meg når jeg ble sammen med mannen min, var at datteren min ble tatt imot med åpne armer, både av mannen min og familien hans.

Tror ærlig talt ikke jeg kunne ha vert sammen med en sånn fyr jeg...

Hva da hvis dere får felles barn? Hvis du skal på jobb/ut en tur, skal han være hjemme med fellesbarnet, mens du skaffer barnevakt til sønnen din?? Sykt spør du meg....

Skrevet

blir litt satt ut her jeg.. når man velger å gå inn i et forhold hvor en eller begge har barn fra tidligere må man vite hva man gjør. samme når man tar barn med inn i et forhold. så lenge han har valgt deg så må det være en selvfølge at han også bidrar med barnet. hva om dere får barn sammen? han skal bare ta vare på deres felles barn, men ikke det du har fra før? helt tullete..

veit ikke om jeg ville vært i et forhold med en som tenkte slik jeg (eller, jeg veit jeg ikke ville vært i et slikt forhold)

Skrevet

Det er vel dette som er en av de få fordelene med mine dine barn....

Nå vet du hvertfall at du aldri må finne på få noe unge med han!!

Hadde tatt det som en selvfølge jeg at typen som jeg hadde vært sammen med i 2.5år passa ongen mens jeg var på jobb!

Om han ikke gadd det og i tillegg kalte med dom!? haha.. ett av cluene med å være sammen med noen er jo nettopp slike ting som "bvakt", herregud om ikke han gidder ha ungen så kan du like greit være alenemor!

Skrevet

Hm,dere bor jo sammen,og skal vel liksom dele?Syns ikke du forlanger for mye.Her i huset passer samboer min datter når jeg er på jobb,eller andre ting.

Skrevet

Jeg må si meg enig med alle over her.. Synes ikke du forlanger mye.Dere har tross alt vært sammen i 2 1/2 år,og har bodd sammen en stund. Merkelig holdning spør du meg...Og hva hvis dere får barn sammen?!

Skrevet

Min bror er sammen med en jente som har en liten gutt fra et tidligere forhold. Og han både bringer og henter i barnehage, er hjemme med gutten når mora er på jobb/ute med venninner el og de deler på oppgavene som en familie. For det er jo det de er og min bror elsker guttungen som om det skulle vært hans egen sønn.

Så jeg synes godt at din samboer kan stille litt mer opp. Dere er en pakke og en familie.

Skrevet

Henger meg på Vinterflickan. Tar man en så tar man alt, og det er på godt og vondt. Sånn er det bare. Jeg skjønner du har det vondt, men jeg hadde ikke kunne akseptert at en eventuellt ny samboer ikke hadde stilt opp tatt dette på strak arm. Hva om dere får ett barn i sammen??

Stå på kravene dine, håper dette løser seg for deg!

Du fortjener det:)

Klæm

Skrevet

Det burde være en selvfølge etter så lang tid sammen at han kan passe barnet når du er på jobb da. Jeg hadde hvertfall gjort det med glede og ikke følt at jeg bare var "barnevakt" hvertfall.

Skrevet

Æsj, for en dust! Han har faktisk vært der over halvparten av livet til denne gutten, og nå kaller han deg dum fordi han ikke vil bidra i husholdet? Han skjønner da at han er stefaren til sønnen din, eller?

En ting er å være skeptisk til å ikke ha noe tid med deg, og ha mer å gjøre på ettermiddagene enn før, men å si noe sånt er jo bare helt absurd! Til og med kjæresten min, som jeg har vært sammen med i bare 1 uke, har mere ansvarsfølelse overfor mine barn enn han der! Betyr dette at samboeren din aldri har gutten? Du sier jo selv at du aldri har barnefri. Det at du i det hele tatt poster dette på aleneforeldreforumet viser jo at du er alene i med barnet i dette forholdet. Jeg er faktisk på grensa til å si dropp denne fyren, og det skal mye til før jeg sier noe slikt!

Skrevet

Signerer de andre over her. Går man inn i et forhold hvor den andre parten han barn, så går man faktisk inn for en pakkeløsning og må gå inn for det 110%.

Det har min kjære gjort, og selvom vi ikke egang bor sammen enda, så henter han i bhg 2-3 ganger i uken pga min turnus. Og han gjør det med glede!

MEN jeg syntes det høres rart ut at du ikke har rådført deg med han ang jobbsøk prossessen..?? hva er du utdannet som? Enkelte utdanninger er jo nesten gitt at det blir turnus jobbing (sykepleier feks) men man kan jo ikke ta det for gitt at alle er inneforstått med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...