Gå til innhold

Er hårfarging farlig for fosteret?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. rart du skal spørre om det akkurat nå, for jeg skulle akkurat til å farge håret.

Husker jeg var veldig redd for dette i første svangerskap, men leste og spurte mye om det . Fikk alltid svar om at det var en myte. Og dersom det skulle vært farlig, måtte jo alle gravide frisører sykemeldt seg, siden de til stadighet farger håret på folk og puster inn fargen.

Dessuten tror jeg at leverandøren er pliktet til å skrive advarsel på pakkningsvedlegget dersom det kan være farlig.

Så jeg satser på at det går greit, og hiver meg i fargingen. (Skal i bryllup i morgen, og greit å få bukt med 5 cm ettervekst. Hehe)

Skrevet

Betryggende å høre, siden du har lest mye om det så stemmer det nok. Godt med nyfarget og klipt hår når man føler seg litt shabby ellers!

Du får kose deg masse i bryllup i morgen :)

Hvis det er noen frisører der ute, så hadde det vært fint å høre hva dere mener også!

Skrevet

Hei, har sjekket dette selv. Søsteren er frisør forresten også... Man bør vel ikke bruke de man kjøper selv om de inneholder ammoniakk. Men de fleste har vel sluttet med det. Jeg tok etterveksten med vanlig farge en gang tidlig i svangerskapet, men har gått over til økologiske farger. Koster det samme og er mildere mot hodebunn og alt..så det anbefales uansett.....

Skrevet

Takker for det. Skal kose meg jeg. Og ikke minst spise god middag til en forandring. :D

Måtte lese pakningsvedlegget på hårfargen her, og det står masse advarslser i forhold til allergi. Og at det ikke er ment for barn. Men det står ingen advarsler for gravide.

På dinside, helse, står det at det ikke er noe som tyder på at hårfarging, manikyr eller hårfjerning kan være farlig for fosteret.

Så jeg tar sjansen jeg i allefall. :D Ha en fortsatt fin kveld!

Skrevet

Hvis man farger håret hos frisør, kan man spørre etter økologisk hårfarge da?

Skrevet

Det er mange frisører rundt omkrig som har gått over til økologisk/organsik farge nå.. De fleste byer har det nok, men det er bare og ringe og høre med de forskjellige eller søke på nett. Jeg skal alltid bare bruke det for det sliter mindre på håret og svir ikke i hodebunnen heller..og når det til og med koster det samme så er valget lett... :-)

Skrevet

Jeg har vært frisør i 12 år å alle mine koleger jobber til nesten termin i salong og vi får friske å fine barn.Men er nok værre og få dunsten inn i nesa hver dag som vi gjør ,enn å få det i hodebunnen 1 elelr 2 ganger i løpet av svangerskapet.Vi frisører få heller ikke sykemelding fra lege ,da det ikke er noe bevis på at det er skadelig..Vi får jo også produktene på huden.

Hvis dere er veldig bekymmret kan dere be om å få foliestriper ,for det legges ikke i bunn eller som nevt ovenfor øko farge..

Lykke til.

P.s farge til hjemmebruk kjøpt i butikk er sterkere enn salonprodukter..Dvs at når det står minicolor er det egentlig ordentlig farge og dermed sterkere amoniakk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...