Gå til innhold

Noen andre med blødninger/koagulert blod??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 2, og har daglige blødninger (friskt blod) som med en normal menstruasjon, er i uke 18+2.

Har vært hos bade jordmor og ul, og alt ser bra ut med bolla der inne, da det trolig er morkaka som ligger foran livmormunnen.

Men er det flere der ute som har dette? Kommer det koagulert blod ut hos dere også? ( varierer i størrelse fra 2*2 cm til 2*5 cm)

Hva har lege, gun, ul sagt til dere om dette?

Hadde prikkfritt svangerskap med nr 1, så er litt skremt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har sannsynligvis det samme som deg. Begynte blø 10+1 og 12 fikk jeg en megablødning som varte 11/2 døgn. Trodde alt va over og blei veldig overraska da jordmor fant hjertelyd. Har ikke blødd på ei uke men i dag fikk jeg igjen blodspor på papiret. Jordmor, lege har ikke sagt så mye men har lest at man bør være forsiktig med å løfte hvis morkaken ligger nede. Selv holder jeg senga ved blødning og syns det hjelper. Virker som om orgasme (sammentrekning i livmor) og full aktivitet trigger blødning hos meg. Sengeleie roer det. Hvilken erfaring har du og når begynte du å blø?

Ser ikke frem til 27 uker til med blødning for det er utrolig skremmende og en psykisk påkjenning å gå sånn.

Mine 3 forgående svangerskap var også prikkfrie.

Skrevet

Jeg er 18+6 i dag å var på ul i går, den ordinære. Jeg fikk blødning på tirsdags,onsdags og torsdagskveld i uka her og det sjekket de opp på poliklinikken etter ordinære ul timen min. Morkaken ligger over livmormunnen å så har jeg en overfølsom tapp som blør lett :P men har ikke hatt sex eller løftet tungs så er veldig usikker på blødningen kommer av. Må ta det med ro nå hvertfall.

Skrevet

å ja:P er også 2.gangs og blødde friskt rødt blod.

Skrevet

jeg begynte å blø litt igårkveld, er i uke 15. Friskt blod først, og nå er det mere brunt. Synes det er skummelt.. Har hostet mye i det siste, vet ikke om det kan gi blødninger? Ringte sykehuset tidligere, de lovte å ringe tilbake men har ikke hørt noe. Det er ikke mye som kommer, mest på dopapiret, men er litt skremt nå.

Skrevet

Hei!

Godt å vite at det ikke bare er meg..=)

Har hatt blødninger til og fra ca uke 10, men ikke noe mere enn at jeg har måtte bruke truseinnlegg. Så her på lørdag(uke 16), bare randt det friskt blod ut som ved menstruasjon. etter dette har bind vært nødvendig.

Det som er værst er det koagulerte blodet som kommer.

Ingen smerter forøvrig i magen, så det bør vel være positivt=)

Kan dere ikke skrive innlegg ettersom dere har kontakt med lege, gyn eller ultralyd? De fleste av oss er jo såpass lang på vei at det er liten fare for at noe noe skal skje med de små bollene=)

Skrevet

Hei=)

Har ikke sett noe forskjell på om jeg er i ro eller aktivitet, blodet samler seg bare opp op meg ligger lenge.. Men merker at det kommer mere når jeg går på toalettet enn når jeg er i bevegelse...

Skrevet

Hei. Rart å si det men det er godt å lese at det er flere i samme båt.

Jeg fikk blødninger i forrige uke, var da 14+2. Plutselig bare rant det nedover, buksa ble rød og jeg ble våt på føttene. Gikk på do og kjente at det bare rant og rant. Rødt og friskt. Ringte legevakta som sa at jeg skulle ta på bind og legge meg ned. Ble etter en halvtime oppringt av lege som i samråd med vakthavnede gyn på sykehuset ville ha meg inn til sjekk. Fikk først velge om jeg ville vente til neste dag da det var mer folk på jobb på dagtid...... Gjett om jeg skjønte hva di mente med det! Regnet med at det sikkert ikke var mulig med utskrapning på ettermiddag/kveld.. Men jeg kjente ingen plasser at jeg kunne vente og vi dro avgårde.

På sykehuset spurte gyn hvordan det hadde fortonet seg og om jeg hadde smerter. Hadde mye smerter som minte meg om riene ved sist fødsel. Vi fant ut at det bare var å få sjekket først som sist, sekundene det tok fra hun begynte å føre ultralyden over magen til hun sa noe var uendelige. Her er det et bankende hjerte sa hun og strøk meg på bena. Jeg gråt og gråt og klarte ikke si noe. Var rett og slett så sikker på at det hadde gått galt at det tok en liten stund før det gikk opp for meg at alt var bra og jeg klarte å tørke tårene nok til å se opp på skjermen. Lille gullet vinket tilogmed!

Så til det som egentlig var spørsmålet:) Hun sa at om jeg ikke hadde vært i permisjon så ville hun sykemeldt meg. Ga meg beskjed om å holde meg i ro og ikke noe samleie før etter neste kontroll som er i slutten av denne uken. Hun klarte ikke se hva som blødde men trodde det kunne komme fra en "blodklump" som lå ned mot mormunnen. Hun sa at jeg kom til å blø noen dager til og at jeg skulle ta kontakt før kontrollen om det ble verre enn en kraftig menstruasjon eller om smertene ble verre.

Hun sa forøvrig at noen svangerskap blør og noen gjør det ikke. Forrige gang var jeg i toppform til fødestua og regnet egentlig med at det skulle bli slik denne gangen og. Men som hun sa, ingen svangerskap er lik og blødning betyr ikke nødvendigvis at noe er galt.

Jeg følte med veldig godt ivaretatt og ble tatt fullt på alvor fra første stund.

Uansett er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite:)

Skrevet

Heisann! Svarer deg her på ditt innlegg. Legen som tok innvendig ul av meg på mandag,så at blødningen lå mellom morkaken og livmorhalsen. Hun mente at hun så det hadde sluttet og blø,men at det lå mer blod der. Klarte og se deg jeg også når hun viste det. Da sa hun at det blodet som ligger der,vil komme ut som brunt blod(gammelt) til det e tømt,men det kan også bare bli absorbert inni kroppen..

Hun kunne ikke si akuratt hva blødningen kom fra,bare at noen blør mens andre gjør ikke..

Var på privat ul hos jordmor på onsdag,og hun sa at 10 % av alle gravide blør mye i sv.skapet. Hun mente det kom pga at alt vokser så fort i beg av sv.skapet,livmor,morkake og at det hele tiden blir dannet nytt blod og blodkar. Da er det lett at et blodkar kan sprikke,og en blør derfor mye,siden det er dannet så mye blod. Jeg ble litt beroliget av det,syns det hørtes fornuftig ut.

Fikk se det lille nurket vårt,og h*n har det bare bra. Jeg er 12+4 i dag.

Skrevet

Hei og takk for svar . Da vet jeg hvertfall hva jeg skal spør etter når jeg skal på neste ul om 2 uker=)

Skrevet

Desverre blir det nok ikke noen ny ultralyd på meg. Fikk nye store blødninger på tirsdags kveld og reiste på legevakten. Fikk trosset igjennom at jeg ville ha en UL hos legen jeg var hos, da han mente at det var normalt med blødninger i svangerskapet og lite han kunne gjøre.

'

Ble vel mottatt på gynekologisk, men ved UL viste det seg at det ikke var hjerteslag og babyen hadde vært død i noen dager( hadde ultralyd for en ukesiden der alt var ok)

Så nå er jeg hjemme etter to netter på sykehuset, måtte ta cytotec og hatt utskrapning. Alt gikk veldig fint for seg og personalet var der for meg hele tiden.

Så jeg ønsker dere andre jenter her lykke til videre; ikke vær redde, men bevisste på blødningene deres, det er dere som kjenner kroppene deres best!!

Det er bare å spørre om noe hvis dere lurer....

Skrevet

uff :( dette var jo ikke noe trivelig lesning :( sender deg masse varme tanker og klemmer. Jeg ble sent inn på sykehuset på mandag med ambulanse å hele pakka pga blødningene forverret seg. Alt sto bra til med den lille og det viste seg at morkaken ikke lå over livmormunnen lenger så det var vist livmortappen som blødde. I dag ble det enda værre, rant masse blod i dag men valgte å ikke dra inn til sykehuset igjen pga lang vei. Har time til legen min i morgen som skal sjekke litt, men han har bare ett gammelt ul-apparat. Men det er ikke så langt å dra heldigvis. Har doppler her hjemme så jeg kan følge med litt selv :) Synes det er veldig slitsomt psykisk å gå slik å blø å blø, å er nå blitt ordret til å holde meg mest mulig i ro.

Skrevet

Hei. Veldig trist å høre hvordan det gikk med dere. Sitter med frysninger her.

Var selv på ny undersøkelse i går og fikk se at det stod bra til men at det er et hematom på 2'8 cm inne i livmora. Etter undersøkelsen har jeg hatt litt brunt blod som er kommet ut.

Er egentlig ganske bekymret og syns det er forferdelig å kanskje skal ha det slik hele svangerskapet. Morkaken min ligger forresten som er plugg mot mormunnen så det er stor sannsynlighet for keisersnitt når den dagen kommer. Ikke akkurat ønske-svangerskap eller ønske-fødsel det. Men, uansett er alternativet verre.

Håper du kommer deg gjennom dette greit og at du har gode personer rundt deg.

Mange gode tanker til deg!

Skrevet

Kjære Panthermamma. begynte å gråte når jeg leste om deg. Var inne litt på besøk her idag. For skulle vært 20 uker denne lørdagen. Mistet i ma i uke 13+5. Forferdelig vondt. Fikk vært her nesten 14 dgr på 2 tri.

Men selvfølgelig er det enda værre for deg som var nærmere 20 uker.

Vil bare si at jeg fikk en vellykket utskraping uten blødninger etterpå. Fikk eggløsning etter 4 uker og mensen etter 6 uker. Er nå igang igjen med ny prøving. Ønsker deg masse lykke til. Tenker på deg og håper jeg ser deg på bli gravid så kan vi prates der. Mange varme klemmer. Håper du har god støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...