Gå til innhold

sv.skapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt dette.. hvilke symptom hadde dere? og gikk dere lenge med det før dere sjekket/fant ut av det?

Det jeg lurer mest på er om dere hadde kraftige og mange symptom eller om noen bare fikk "milde" plager.. f.eks bare vondt i magen eller noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket lite selv, bare at jeg hadde mye vann i kroppen og litt hodepine. Men var på kontroll pga lite liv hos barnet og hadde da plutselig skyhøyt blodtrykk og 3+ proteiner i urin. Og vips, så var det svangerskapsforgiftning, gitt.

Skrevet

skummelt :S

Jeg har ikke noe særlig med vann i kroppen.. men har siste ukene hatt litt hodepine (ikke hele tiden og ikke hver dag), vondt øverst i magen og veldig trøtt og slapp.. er vel greit å sjekke det ut.

hadde 1+ i protein sist hos legen, men ikke noe galt med blodtrykket og legen sa at det hadde ikke noe å si..

Skrevet

høyt blodtrykk, vann i kroppen, smerter øverst i magen..

Skrevet

jeg gikk med 1+ i proteiner i rundt en uke før det utvikla seg til sv forgiftning... hadde i tillegg en del vann i kroppen..

det begynte fredagen med at kroppen min var tung og trøyt.. hadde kraftig hodepine men trodde det var pga varmen og trettheten.. tenkte ikke mer på det.. dagen etter våknet jeg i 4 tiden med veldig vondt øverst i magen- noe jeg egentlig var plaget med hele tiden pga veldig stor unge og bittelille meg- men så begynte jeg å kaste opp noe veldig, sikkert 10 ganger i timen og kom på jeg hadde kjent lite liv det siste døgnet.. ringte da føden for å komme på kontroll og da var det sv skap forgiftning og akutt ks..

Skrevet

høyt bt, masssse vann i kroppen, kvalm,dunking i hodet, vondt i øvre del av mage og skallebank til 1000! Klarte ikke ligge på puta mi uten at hodet hoppet av seg selv, opp og ned. Kraftig sv.forg. 140/125bt og +4 i urin. Auuuu

Skrevet

Du bør kontakte lege eller fødeavdeling hvis du er usikker på om du kan ha begynnende svangerskapsforgiftning. Det kan utvikle seg ganske fort - selv om sjansen selvsagt er større for at det ikke er noe farlig i det hele tatt :)

Jeg var veldig opptatt av å ikke "mase" på fødeavdelingen da jeg gikk gravid med førstemann - og vet nå med andremann at det tross alt er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...