Gå til innhold

Hvilken bok glemmer du aldri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste to bøker som het "Den lange veien hjem 1 og 2" når jeg var yngre. Var medlem i bokklubbens barn og fikk de to bøkene. De gjorde sånt inntrykk på meg. Fant de igjen her for 2-3 år siden og leste de opp igjen, og faktisk fenget de meg nesten like bra da som første gang jeg leste de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Idas dans" - Gunnhild Corwin

"Kvinne går til lege mann går på by'n" - Kluun

"Enkemannen" - Kluun

"Vi kaller ham Anna" - Peter Pohl

"Nikki, den umulige ungen" - Gunilla Wahlstrøm

"Et uvedkommende liv" - Camilla Gibbs

Jeg har lest mange bøker jeg ikke glemmer. Anbefaler alle jeg har nevnt her og til dere som jobber med barn spesielt "Nikki".

Skrevet

Hmmm, har litt å ta igjen ser jeg. Leste myyyye før, veldig mye. Men i de seinere åra har det dessverre dabbet av. Blir mye kiosklitteratur på meg, type serier og slikt.

Blir kanskje forandringer på det igjen når barna ikke er så mye hjemme og trenger meg i samme grad lengre... må ha ro rundt meg for å kose meg med en bok, for jeg er litt sånn at jeg greier ikke legge fra meg bøkene.

Skrevet

Det mørke lyset av Mette Newth sitter som limt. Har ikkje lest den sidan eg var 15-16.

Ellers så skal det vel godt gjerast å gløyme Sagaen om Isfolket ;-D

Skrevet

Enig med Ranveig R - Isfolket glemmer man aldri! Jeg tar meg i å tenke på dem til stadighet. Silje, Sol, Benedicte, Lindealleen, Tengel, Villemo, Dominic (de kommer alltid i par), Heike&Vinga, Heike, Heike og Heike (så viktig er han).... lager ny tråd om Isfolket!

Ellers er min bok jeg aldri glemmer "Ditte Menneskebarn" av Martin Andersen Nexø. Det er en helt fantastisk bok om stakkars, stakkars stolte Ditte Menneskebarn. Jeg gråt og gråt på slutten, den satt i kroppen lenge etterpå. Noen ganger er jeg i hylla og tar den frem og ser på boka, den er nydelig.

Skrevet

Boka jeg husker best fra jeg var yngre og som jeg aldri kommer til å glemme er bøkene om "Anne fra Bjørkely"-Lucy Maud Montgomery!

Andre bøker jeg aldri kommer til å glemme er; "Ufattelig kjærlighet" -Francine Rivers, serien om "Julie"-Anne Karin Elstad og "huset med den blinde glassverandaen" (serie) -herbjørg Wassmo.

Skrevet

fra barndommen:-) "Ina" bøkene, alle bøkene om "anne fra Bjørkely", alle Evy Bøgnes bøkene, "Anne+Jørgen=sant"

Skrevet

"Ingen gjemmesteder" av Susan francis

"to barn i blått" av Mary Higgens Clark

Skrevet

Som barn leste jeg "Hvem skal trøste Knøtte?" av Tove Jansson. Nå leser jeg den til mine barn. Nydelig bok.

Som voksen er det nok "Mitt liv, min frihet" av Ayaan Hirsi Ali. Fantastisk flott bok om en sterk kvinne.

Skrevet

Det er mange, men bla.

- Idas dans

- Brødrene løvehjerte

- På flukt og aldri mer fri

- Ditte menneske barn

- Kristin Lavransdatter

- Barna i dødens hus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...