Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Når man ikke lenger er sammen, selvsagt, men har delt omsorg..? (én har hovedomsorg og én har utvidet samvær)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 VELDIG godt spørsmål. Som jeg nok ikke vet svaret på, da det ikke er jeg som har gjort det.. men det kan se ut til at min ex, barnefar, har gjort det. Seriøst! Vet ikke om jeg skal le eller gråte... :S Men plikter begge parter å oppgi et slikt bostedsbytte? Eller plikter bare den som har hovedomsorgen/eller bare den som har utvidet samvær? HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Nei det kan man ikke, begge må skrive under på flyttemelding.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Nei, en plikter ikke å si fra om at en flytter fra et sted til et annet innen Norges grenser. Utenom når en flytter ut fra felles bolig, da. Men det regner jeg med at en merker ganske så med en gang.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Flyttemelding er allerede skrevet og undertegnet av begge parter- i Folkeregisteret står barna registrert hos meg. Jeg har altså hovedomsorgen. Men plikter ikke far å fortelle meg hvis han skifter adresse, med tanke på at han har utvidet samvær med barna? Så lenge han overhodet har barna hos seg, er det vel en selvfølge at jeg skal få vite hvor de bor?! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Virkelig??? Så jeg har ingen rett til å vite hvor barna mine er (geografisk) når de er hos sin far? Herregud.... HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Nei, men moralsk sett så har du jo rett til å vite. Der er bare ikke en lov som styrer at partene skal vite eksakt hvor den andre oppholder seg eller gjør når barna er der. Dette gjelder både om en har felles eller alene foreldreansvar, så lenge det er i Norge. Men du kan jo kontakte folkeregisteret og høre hvor han har adresse. Eller se hvor telefonen hans er registrert. Litt detektivvirksomhet er gøy, og kan gjøre underverker med kunnskapen;) Hilsen alenemor med vrien eks;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå