Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Hvordan vil de gjøre det bedre for oss? Bare lurer..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Det kommer vel helt an på økonomien din. Det er klart at hvis du har svært god råd og eventuellt syntes at en mors plass er bak kjøkkenbenken at dette partiet vil kunne støtte deg som småbarnsforeldre.
Dronningen! Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Men da må du ha ungene hjemme fra barnehage/sfo (for det kommer til å koste flesk!), du må satse på at helsen holder for alle (en time hos privatlege koster ca 1000!;-), og skulle du eller mannen være uheldig å få hjerteinfarkt så koster ett døgn på hjerteintensiven sånn ca 65 000;-! Veit ikke helt jeg:o)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 hvor har du de summene fra dronningen..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 ............. men du sparer 20 kroner i bomringen....
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Ser for meg at noen med ekstremt god økonomi og helse kanskje bør satse på frp. Særlig om de eier et større selskap og vil ha gratis arbeidskraft fra underutviklede land.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Kom med noen gode argumenter for å stemme frp for oss småbarnsforeldre da..sliter med å fine det selv..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Lurer på hvorfor noen stemmer frp, jeg... lurer og lurer.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Leser at de vil øke kontantstøtte og gi familier mer valgfrihet til å være hjemme. Så hva skjer..jo, barnehageplass blir så dyrt at bare et fåtall har råd til det,man får da kontatstøtte,men den blir aldri så høy at man vfil føle man har god råd,far må da jobbe mer,mor tilbake til kjøkkenbenken og hjemme med barna. FRP skal forny norge? Nei,de forelder det spør du meg!!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 ...for ikke å snakk om 50 kroner literen med sprit. Og vi slipper reise til byene for å komme til et vinmonopol når vi kan kjøpe det på matbutikken. Joho!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Dette lurer jeg på og! Kom med noe gode argumenter da, for det er nok NOK av dere som kommer til å stemme FRP!
Hufsla Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 barnehage blir dyrt, men barnetrygden økes, så det går omtrent i null... De aller fleste tror jeg ikke er tjent med de bak rattet, men de rikeste kommer vel ikke så halvgalent utav det.
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Det er da ingen med vettet i behold som stemmer frp uansett. Stem rødt!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Selvfølgelig skal det stemmes rødt. Billig sprit og bompenger er ikke nok til å lure meg.
Dronningen! Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 Jeg var på privatklinikk (NIMI) for 2 uker siden -970,- Min far fikk hjerteinfarkt for noen år siden og da var det en artikkel i en eller annen avis som skrev at ett døgn på hjerteintensiven kostet 59 000 pr døgn. I denne summen var det medisiner, intensiv pleie og renhold på sykehuset. Dette er ikke den artikkelen jeg refererer til men det kan jo gi en viss pekepinn.... http://www.nrk.no/nyheter/1.6696346
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #17 Skrevet 4. september 2009 Da må barnetrygden økes med rundt 3000 kroner. Det skjer neppe og når det skjer vil nok mange mødre jobbe deltid. Det eneste positive jeg kan se med frp er at de ønsker at mann og kone skal dele pensjonspoeng.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #18 Skrevet 4. september 2009 Stemmer FRP pga at de forhåpentligvis kan klare å stramme inn på invandringen... Vil gi de en sjanse...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #19 Skrevet 4. september 2009 Så du mener at mindre innvandring er viktigere enn at du har råd til legehjelp om barna dine blir syke??
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 Frp legaliserer rasismen i Norge, og det er ikke annet enn skammelig. Så tragisk at så mange lar seg lokke, slik bl a tyskerne lot seg lokke og lure av Hitler. Tenk The Wave, om noen er gamle nok til å huske eksperimentet.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #21 Skrevet 4. september 2009 Nå må vi ikke være så naive og tro at hvis FRP får makta, blir alt snudd opp ned. Ingen regjering har vel tidligere fått til å gjøre såååå store forandringer. Det er Norge det er snakk om... Men klarer de å stramme inn invandringen litt, synes jeg de har fått utrettet mye. En må ikke ta inn mere invandrere enn det vi får til å ta hånd om. Kanskje heller fokusere på de som har kommet inn, og hjelpe de med å bli integrert i samfunnet, hjelpe de med å lære seg norsk, jobb, osv...... Dette er ikke snakk om rasisme, men fakta.. Så slipper vi at alle fengslene i Norge blir oppfylt av invandrere...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #22 Skrevet 4. september 2009 Småbarnsforeldre bør stemme KRF og ikke FRP!!
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #23 Skrevet 4. september 2009 Norge trenger innvandring, skjønner du vel. Asylsøkere skal også få komme hit. Vi er tynt befolket i Norge, har gode velferdssystemer og har kapasitet til å hjelpe MANGE. Det du sier er frps hjernevasking. "Så slipper vi at alle fengslene i Norge blir oppfylt av invandrere..." hvor har du det fra? Siv Jensen? Frp skylder på innvandrergrupper, og lager forenklet statistikk som skal få folk til å tro at i fengslene er det knapt en norskfødt nordmann å oppdrive. Det ER rasisme når du omtaler hele grupper av mennesker på en negativ måte med bakgrunn i hudfarge, kultur eller religion. Og definisjonen rasisme har endret seg med tiden, og gjelder ikke bare "rase"-begrepet. Frp er et rasistisk parti, og henvender seg til dere med fremmedfrykten godt inngrodd i dere. Og frp gjør det lovlig å si at "jeg er rasist, og det er hel greit". Verden har på mange måter stått stille...
madike Skrevet 4. september 2009 #25 Skrevet 4. september 2009 Lurer på hvor dere tar det ifra at helsetjenester skal koste mer med frp ved makten? I følge frp skal man "sikre at pasientene har valgfrihet når det gjelder behandlingssted, slik at de selv styrer helsetjenestetilbudet. Dette gjøres ved at folketrygden betaler for behandling av pasienter basert på stykkpris - uavhengig av behandlingssted. Det skal heller ikke være et krav om at helse- og omsorgstjenester utføres i offentlig regi, men for offentlig regning." Ikke minst "justere ned egenandelstak 1 til 1500 kroner, fremfor en økning til 1780 kroner slik regjeringen har gjennomført." Er jo greit å vite hva man snakker om før man uttaler seg ......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå