kruta78 Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Har hatt rier hvert 10 min siste timen. Når bør jeg ringe? Har hatt litt ulike rier siste dagene som har stoppet opp - redd det skjer igjen. Selv m jeg ikke har hatt så ofte som hvert 10. min før...
♥tosmåtroll♥ Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 skal vel være rundt 5 min mellom! men jeg dro på føden før det...hadde syyyyykt vondt, så jeg ville velsi at du merker når du MÅ dra!
Kari Trestakk Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Det er vel litt forskjellig hva som anbefales, men på mange sykehus synes de at det er greit at man ringer med en gang man skjønner at fødselen virkelig er i gang. Mest sannsynlig får du beskjed om å vente med å komme inn, men da er de i hvert fall klar over at de vil høre fra deg igjen i løpet av ikke så lenge.
♥2 små gull♥ Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Dette står på sidene til Drammen sykehus: Fødeavdelingen kontaktes ved: Rier som kommer med 5-10 minutters mellomrom og er økende i styrke. Hver ri varer ca. 40-50 sekunder og smertene sitter ofte i mage og/eller rygg. Vannavgang: Har du mistanke om at vannet er gått, skal du kontakte oss selv om du ikke har rier. Blødning: Det er normalt med blodblandet slim ved fødselstart. Ved alle andre blødninger - og hvis du er i tvil - tar du kontakt med Fødeavdelingen.
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Fikk beskjed på føden at når de varer i 60 sekunder så er det på tide å kommeinn, er jo bare til å ringe før å høre! Kommer nok litt ann på hvorlangt fra sykehuset du bor! Lykke til.. Sitter selv med vonde kynnere/rier (vet ikke helt enda) som varer ca 50 sekunder og kommer hvet 4 min ca. men vet at det skal bli så mye vondere enn dette så tør ikke håpe på noe enda!!
♥2 små gull♥ Skrevet 5. september 2009 #7 Skrevet 5. september 2009 Men ha også i bakhodet at det er et lite helvete å kjøre bil med rier, spes. hvis veien er litt humpete og svingete. Derfor valgte vi å heller dra inn litt tidlig sist og gå litt rundt utenfor sykehuset og heller sitte litt i bilen. Det er jeg glad for. Var vondt nok å sitte i bilen på det tidspunktet jeg gjorde!
rosa76 Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Hvor raske tidligere fødsler har også en del å si.. jeg har 40 minutter til sykehuset og fødte forrige unge på 20 minutter. Hmm vanskelig å tolke FØR fødselen starter....Har alerede hatt en bomtur jeg. Var bare maserier som ikke tiltok i styrke, men de varte i ett døgn.
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Ved 3. fødsel hadde jeg ikke en eneste ri som varte mer enn 40 sekunder, men hun ble da født på 1,5 time allikevel. Riene kom veldig tett helt fra starten. Fikk ofte ikke mer enn 10 sekunders pause. Så jeg synes det er viktigere å se på hyppigheten enn varigheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå