Gå til innhold

Kvinner bør betale mindre skatt enn menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på nyhetene at siden (1997?) tror jeg det var, fram til i dag så har kvinners lønn i forhold til menns stått bom fast. Før tjente vi 84 øre av hver krone en mann tjente, mens nå så var det 85 øre.

Jeg mener at diskrimineringen av kvinner i arbeidslivet har vart lenge nok, (og jeg vet virkelig hva jeg snakker om ). Nå er det på tide at myndighetene griper inn og jevner ut lønnsforskjellene. Det trenger jo ikke komme inn færre skattekroner av den grunn. Bare mennene kan betale litt mer i skatt, og kvinner litt mindre.

Det ville vært et mer rettferdig samfunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet er skatten allerede regulert etter inntekt.....

• 1 måned senere...
Skrevet

Neh, det synes jeg blir for dumt. Kvinner levere lengre enn menn, burde de da betale mer enn menn siden de kommer til å koste samfunnet mer i form av pensjonsutbetalinger?

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hvis man går inn og ser litt nærmere på lønninger så har så og si alle yrker, forutende de med personlige lønnsforhandlinger, lik lønn uavhengig av kjønnet på arbeidstaker.

Så det er kanskje på tide at vi begynner å velge utradisjonelt og ikke alltid gå etter de lavtlønnede yrkene.

Velger et mannfolk et lavtlønna yrke får han samme betalingen som vi damer. Så der er det liten og ingen forskjell.

Problemet er at vi damer ikke tør å utfordre oss selv og omgivelsene, velger derfor de såkalte lavtlønna yrkene. For det er det som er forventet av oss.

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå er det sånn at i de fleste yrker så får man det man spør etter når det kommer til lønn. Det er da ikke menns feil at kjerringer ikke tørr å spørre om mer. Da må kjerringene få litt mer bein i nesa og be om mer lønn under lønnsforhandlinger.

Dessuten er jeg imot full likestilling da det ikke er mulig så lenge det er forskjell på menn og kvinner uansett hva staten gjør for å jevne ut forskjellene

• 7 måneder senere...
Skrevet

Neidu meg hva, snodig ting å skrive lillemevik.

I de fleste yrker får man det man spør etter når det kommer til lønn, dette er helt feil noe som er bevist gang på gang så jeg skjønner ikke denne ytringen.

Jeg er utdanna i helsevesenet å jobber vettet av meg på langt lavere lønn enn hva mannlige kollegaer får selv om vi har samme utdanning å samme erfaringene....

Ikke kom å fortell meg det at jeg selv kan bestemme min egen lønn om jeg spør.... Tullpreik!!!!!

• 4 måneder senere...
Skrevet

I det offentlige får man hovedsaklig lønn etter hvlken stillingskode og ansiennitet man har. De som har fått mer tillit i form av mer ansvar (fagansvarlig m.m.) blir kompensert for dette i tillegg.

Jeg har vanskelig for å tro at dere har samme ansvar, utdannelse og ansiennitet hvis du tjener drastisk mindre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...