Gå til innhold

hvor mye koster adopsjon?


MammaHåpet

Anbefalte innlegg

hei, jeg har hört at å adoptere er veldig dyrt, og at man må ha bra jobber.

vi holder på med IVF, men jeg vil vite om det finns håp for oss å adoptere om det ikke funker med IVF.

jeg jobber i kafe, og min samboer jobber som omsorgsarbeider.

hva er övre aldersgrense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Dere kan bli godkjent som adopsøkere med vanlig jobber. Ulike land har forskjellige krav til inntekt, men med vanlig norsk lønn er det innenfor kravene. Det koster kr. 120 000 å adoptere, i tillegg kommer reise og opphold i landet man adopterer fra. I noen land må man være i flere uker og mnd. Staten dekker kr. 40 000

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen utdannelse, men har jobb, og har adoptert to barn. Det bufetat (de som skal godkjenne dere) ser på, er om inntekten deres samsvarer med utgiftene dere har. (lån)

Nå koster en adopsjon ca 120 000,- men den kan fort gå opp, har steget en del de siste årene. Når man er hjemme igjen med barn, får man igjen 40 000,- i statsstønad. (den summen kan også forandre seg...) Reise og opphold kommer i tillegg, og kan fort komme opp i 50 000,- +++ Øvre aldersgrense er egentlig 45 år i Norge, men giverlanda har også aldersgrenser, noen har f.eks. 40 år. Nedre aldersgrense er 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...