Gå til innhold

Hvordan sluttet ditt barn med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lot de slutte av seg selv jeg.. Sikkert helt feil å la de vente så lenge at de synes det var flaut selv og valgte å slutte fordi de skammet seg over den da de skulle sove borte, men jeg gadd aldri ta den kampen jeg ;)

De var fire år begge to (de to yngste på 2 år og på 6,5 mnd har sine enda).

Må jo sies at fra de var ca 1-1,5 år gamle har smokken bare ligget i senga da, de brukte den bare ved soving og la den igjen i senga når de sto opp. De brukte den så lite og sjenerte ingen med den så jeg bare lot de ha den jeg. Kan jo ikke være perfekt mamma på alle områder, hehe ;)

Skrevet

Vel, vi prøvde å få han til å slutte da han var tre. Da var det slutt på smokk på dagtid, kun om kvelden. Men totalslutt trenerte han ganske lenge ved å love dyrt og hellig at han skulle slutte da han fylte fire. Så på fireårsdagen tok vi smokkene og sendte dem til Kaptein Sabeltann. Litt grining og sutring de to-tre neste kveldene, men så var det over.

Skrevet

Vi var i dyreparken da mellomste var 2,5 og tenkte gi alle suttene til Kaptein Sabeltann. Det glømte vi, så da vi kom hjem og han skulle sove sa vi bare at vi hadde gitt dem til Kaptein Sabeltann. Han har aldri mer spurt om dem! Og han var ganske avhengig, så blei veldig overraska over at det gikk så lett. Det hendte at han fant noen sutter, men han godtok at jeg kastet dem etterhvert som de dukket opp. Så her har vi vært heldige! De to andre ville ikke ha sutt.

Skrevet

For eldste så var det kråkene som kom og tok både flasker og smokker;) Helt OK for ungen. Ingen hyling og skriking. Jeg forsikret meg også om at bhg og besteforeldre hadde samme forklaring der om han spurte. Gikk helt greit alt sammen.

For yngste var det at vi kunne ikke kjøpe nye mer, for nye babyer trengte de de hadde på butikken. Som tantes baby som skulle bli født. Så vi avtalte at når tantes baby ble født, så var det slutt. Og det gikk greit, det:)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Vi skal sende smokker og suttekluter til Postmann Pat når jentene blir tre, om to mnd.

Det er noen små babyer i Greendale som ikke har råd til egne smokker (jentene skjønte ikke hvorfor de ikke kunne kjøpe selv;)..det har vi snakket om lenge, så håper det går greit..går på posten og de får sende selv og så lager jeg et svar fra sjefen sjøl hvis det blir hyl:)

Når de var to kuttet vi ned bruken til kun sovekos. Tannlegen har sagt at smokkejenta burde slutte nå, så da passer det godt.

Skrevet

Vi ga smokken til baby-trollet i skogen da vi var på skogstur. Da var han tre år og dette var noe vi hadde avtalt. Han brukte den bare om natta etter to år...

Skrevet

Vi trappet ned til kun om natta fra han var ca 2 år. Han sto opp og la smokkene i en egen smokkeboks om morgenen og hentet de der om kvelden.

På 3 års dagen sin sendte han alle smokkene sine til Lynet McQeen i Radiatorby. Gikk utrolig bra. Han spurte ikke eller gråt etter de, men slet litt med å finne søvnen de 3 til 4 første kveldene.

Etter ca 1 uke fikk han en pakke tilbake i posten fra Lynet. Det var stor glede.

Vet om flere som har gitt de til Sabeltann i Dyreparken. Noen andre jeg vet om har avtalt med den lokale lekebutikken at de kommer med barnet, som betaler med smokkene og kan kjøpe seg noe for de.

Alt har fungert veldig bra.

Tror det viktigste er å snakke om det på forhånd og forklare barne hva som skal hende. Virkelig få de til å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...