Gå til innhold

Hva ville dere valgt her? Ang tannlegebehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jeksel(bakerste oppe), som er ødelagt. Jeg må velge mellom å trekke eller å rotfylle. Men jeg har aldri gjort noen av delene før, så jeg vet ikke hva jeg skal velge av dette.

Noen som har tanker eller erfaringer selv som kan svare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er bakerst oppe ville jeg ha trukket den, bortkastede penger å rotfylle så langt bak:o)

Skrevet

trekke den,mindre vondt enn rotfylling og så er du kvitt den

Skrevet

Ja, det er dette jeg heller mot selv, for der er mer enn smerter som irriterer - som mellomrommet som er foran tannen. Det er rene matlageret nå:(

Og så er det kanskje billigere å trekke den, tenker jeg. Men kan der være noen minus med å trekke? Klarer ikke helt å se det, siden det er den aller bakerste, men vet jo ikke helt.

HI

Skrevet

Om du er hest vil du slite litt med å trekke den bakerste jekselen:o)

Skrevet

OK;) Nei, jeg er ikke en hest, heldigvis:)

Men tannlegen mente at jeg var såpass ung, at å trekke var litt dumt å begynne med nå. Men det er jo ikke slik at smilet blir spesielt mye vakrere om alle de andre tennene faller ut, og den bakerste og rotfylte står igjen, da.......

Og så ung er jeg heller ikke - snart 40 er jeg nå. Kanskje det ser ut som om jeg kommer til å leve til jeg er 120, og da vil trenge den ene bakerste tannen å spise grøt med?

HI

Skrevet

Jeg hadde ikke trukket tenner nå (jeg er like gammel/ung som deg), det kan komme tider når man MÅ trekke, og da er det greit om man fortsatt har noen tenner stående igjen. Tannlegene nå er så flinke med bedøvelse at man kjenner ikke noe mer enn sprøytestikket. Og så tar du deg et par ibux før du går hjem, så kjenner du ikke noe etterpå heller. En rotfylling gjør bare vondt i lommeboka, men jeg hadde helt klart valgt rotfylling om jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...