Lara Croft Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg fikk tilbud om å sette igang fødselen før termin så ikke babyen blir så stor. Dette er pga av jeg fikk totalruptur ved forrige fødsel. De ville jo helst at jeg skal føde vaginalt, men jeg får bestemme selv. Det jeg lurer på er om er det virkelig noe lurere det da? Ettersom jeg har hørt er det større sjanse for inngrep med tang og vakuum ved igangsetting, og da kan man jo være sikker på at jeg revner like mye igjen. Det er jo også større sjanse for haste-KS. Noen her som har vært borti samme problemstilling? Kroppen er jo sikkert ikke moden for fødsel når jeg evt blir satt igang, og da er jo sjansen stor for inngrep.
Expat Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Legen på føden sa at ved andregangsfødsel der man har født vaginalt først, så er det 50% sjanse for vakuum/tang/ks ved igangsetting og 5% ellers. Så derfor tør jeg naturmetoden en gang til... Fødte en stjernetitter sist-au.
Lara Croft Skrevet 5. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2009 Huff, ikke lett dette føde-greiene bestandig :-) Vil det si at jeg har 50% sjanse for inngrep hvis jeg velger å bli satt igang? Det er mye! Da er det nok bedre for meg med et planlagt KS hvis det likevel er sååå stor sjans for at det ender med ny totalruptur eller hastesnitt!! Takk for svar :-)
Expat Skrevet 5. september 2009 #5 Skrevet 5. september 2009 Det var 50% han sa... Snakk med barsel om dette!
Lillevenn33 Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Jeg synes 50% virker litt vel høyt! Førstegangs ja, men andregangs?? Er ingen ekspert altså, men jeg kjenner flere andregangs som har blitt satt i gang, ingen av dem hadde kompliserte fødsler, babyene kom lett som bare det! Med totalruptur er det om du er plaget av din ruptur eller ikke viktig som avgjørende faktor om du skal ha KS eller ikke. Lykke til med avgjørelsen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå