Expat Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Dette er provosert av noe jeg hørte på radioen i dag. Det var både mødre og en samlivsekspert som ble intervjuet om å "komme i gang igjen etter fødsel". De snakket bare om lavendelbad og stearinlys og jeg ble irritert!!! Her er min påstand: Bortsett fra alminnelig tilheling er vel utslitthet det som stopper de fleste mammaer i begynnelsen? Lite er så sexy som at man kommer til et gullende rent kjøkken, et vasket stuegulv eller en stabel med rent tøy som man ikke hadde noe som helst medvirkning til (men han har gjort uten at du sa noe). Sove lenge på morgenen. For ikke å snakke om at gubben legger det skitne tøyet sitt OPPI kleskurven på kvelden, uprovosert. Dermed også, pappaperm er kjempesexy! Kjør debatt...
Mille** Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Hehe....med unger i huset blir det lite tid og mulighet til lavendelbad ihvertfall! ;o) Enig med deg, at mannen gjør sitt på hjemmebane øker sjansen for at det "blir noe", mer enn stearinlys og lavendelbad gjør. At han plutselig tar meg med på kino eller en langweekend til utlandet er også veldig sexy, men det er det han gjør i hverdagen som teller. Og det er etter min mening oppskriften på et godt forhold, at man tar vare på hverandre og setter pris på hverandre i hverdagen. Det er tross alt hverdager det er mest av. ;o)
Expat Skrevet 4. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2009 Ja ikke sant? Gubben har fått klar beskjed han, om det overstående. Han kunne ikke helt forstå at det kunne være såpass enkelt...haha Anne-Kat sier forøvrig på sitt show at "ingen ektemann er noensinne skutt mens han tar oppvasken"...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 ingen ting er så sexy som klønete forsøk på å hjelpe til
Tøysetipp Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Det kan være det ble nevnt lavendel og stearinlys i forbindelse med at det vanligvis (tenkt tilfelle) burde være en likestilling i hjemmet. Og at det i dette tilfellet ble tatt som en selvfølge.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 nå er du vrang Tøysetipp og for å være vrang til bake burde ikke de ta noe sånt som en selvfølge når stattistikken viser noe annet
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 jeg kom på noe. så jeg lurer på: pynter man med stearinlys og lavendel i et rotete hus?
Tøysetipp Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 For å lage en annen vri er det mange mødre som blir helt oppslukt i babyen og glemmer mannen, også. Jeg skjønner at kvinnen har hatt fysiske påskjenninger i forbindelse med graviditet og fødsel, men er det bare mannen som skal holdes ansvarlig for at sexlivet skal gjenopptaes? At mannen tar mer ansvar i hjemmet når mor er opptatt av amming etc. ser i hvert fall jeg på som en selvfølge. Så får man etter beste evne prøve å møte hverandre, så langt det lar seg gjøre. Eller "se" hverandre i en litt annerledes hverdag. Jeg synes av og til det er lett å legge skylden på mannen. For lett. Lavendel og stearinlys. Man mister jo lysten før man i det hele tatt kommer til den moro delen. Har aldri skjønt det der. Så slitsomt. Massasje, lavendel, oljer og fandenmannsoldemor. Og så skal det snakkes om apåtil. ikke så greit å være mann bestandig, heller.
Tøysetipp Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Jeg ville ikke pyntet. Sjansen for og ikke fått noe hadde vært så stor at det ikke hadde vært verdt skuffelsen.
Gjest Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Enig med deg :, man pynter vel ikke så mye i et rotete, skittent hus. Forøvrig er jeg enig i at husarbeid, om ikke sexy i seg selv, så er det absolutt en fordel for samlivet!
Supermamm Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Jeg skjønte ikke helt hvorfor man skulle legge skylden på mannen for manglende sexliv? Det er jo ikke han som føder barn og har kroppen full av ikke seksuelle hormoner. Nei, her tar jeg på meg ALL skyld. Men klart det hjelper til hans fordel om han tar sin del av ansvaret hjemme;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå