Gå til innhold

Polakker i familien..?Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror har fått seg dame fra Polen. Hun er født og oppvokst her, men føler at hun likevel drar med seg noen ting som jeg er usikker på om har med kulturen å gjøre..

hunkan være ganske høylytt, alltid pyntete og ganske "på kanten ærlig" med alt og alle...Mennene sikler etter ho selvfølgelig, jentene i gjengen vet ikke helt hva de skal tro.

Kjenner noen dette igjen? Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et godt eksempel på å dra alle under en kam.

Kjenner mange polakker, og de er like forskjellige som oss nordmenn. En pynter seg alltid, en pynter seg aldri, en er pen, en er mindre pen, en er sjenert osv.

Tror det går like mye på personlighet gitt ;)

Skrevet

Kjenner mange polakker, og de er forskjellige, akkurt som nordmenn. Go figure.

Skrevet

Mannen min jobber i et firma hvor det også jobber en del poakker så vi har blitt kjent med flere av dem (med koner), og som sagt før her er de like forskjellige som nordmenn er. Du kan helt sikkert finne en norsk jente med akkurat samme egenskaper som du beskriver. Den polske vaskehjelpen min er stikk motsatt, stillferdig og søt, enkelt kledd, høflig behagelig.

Skrevet

De er vel like og ulike som folk flest

Skrevet

Hun er vel ikke særlig polsk da? Er jo født og oppvokst her, og måten du beskriver henne på kunne hun jo vært norske Siri som bor i Bergen eller belgiske Marijke som bor i Kristiansand. Virker ikke som det her noe med land å gjøre, men personen.

Skrevet

Ja, svogeren min og han er super! Søstera derimot er litt spesiell. Merkelig, for hun og har sinnsykt draget på mannfolk. Er det noe menn tiltrekkes spesielt? Polske jenter..?

Skrevet

Jeg er polsk og har kanskje mer "krydder" ved meg på grunn av det. Kanskje det er det som tiltrekker folk..?

Skrevet

Polakker er typisk østeuropeere! På godt og vondt. De ser alltid etter en grunn til å bli fornærmet, og tar alt i værste mening. Det er min erfaring. Har hatt mange i arbeid, både innen pleie og håndtverk. Alltid en personalkonflikt rundt en polakk. Særlig kvinnene. Mennene er mer sindig.

Men ja, det finnes unntak. Min vaskehjelp er søt, stillferdig og veldig omsorgsfull. Er veldig glad i henne.

Skrevet

Ikke så veldig glad i å generalisere, men er litt enig i det du sier om at de blir veldig lett fornærmet, det er faktisk til tider litt slitsomt..

Hilsen første anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...