Gå til innhold

Noen synspunkter på navn...

Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvilke navn dere syntes er fine... Har lyst på et norrønt navn, men som ikke så mange andre har...

Dette er navn vi har snakket om:

Ask

Arinn

Njord

Vetle

Kommer ikke på de andre i farten, men dette er de jeg liker best.

Vil uansett vente til vi har hilst på babyen før vi bestemmer oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

roger er ett norrønt navn ;D

ask er ett pent navn :)

Skrevet

Nydelige navn!!! Jeg tenker også noe innen den sjangeren, men vet ikke om det blir gutt eller jente enda. Arinn og Ask synes jeg var de flotteste! :D

Skrevet

Vetle synes jeg det er veldig mange som kaller ungene nå om dagen.

Ask er kjempeflott, Njord forbinder jeg med Peter Madsens tegneserieillustrasjon av guden Njord som en skjeggete gamling og Arinn syntes jeg kanskje var litt feminint i klangen.

Av andre norrøne guttenavn liker jeg Njål, Are, Ragnar, Amund, Vinjar, Mode, Saxe, Thor, Sigmund og Torgils.

Skrevet

her får du et ærlig svar....la gutten slippe å hete da Njord da...Vestle synes jeg passer til små barn ....Ask og Arinn er fine:)Arinn er penest:)

Skrevet

Arinn hørtes litt ut som et jentenavn? Njord var stilig, men veldig spesielt da. Ask og Vetle er veldig vanlige for tida, men det er jo fordi de er så fine!!! Synes ikke at Vetle bare passer på små barn jeg. Kommer kanskje litt ann på ens egen dialekt også?

Skrevet

Ask er nydelig :)

Skrevet

Kjenner liksom 5 stk som heter Ask.... Så det er kanskje ett navn som blir/er populært!?

Njål?

Tord?

Sune?

Skrevet

Jeg liker veldig godt Amund, det er norrønt :-)

Skrevet

Takker for innspill.

Jeg liker ganske godt Njord, selv om det er et veldig rart navn. Men nå har jeg tenkt på det en god stund, og synes navnet blir finere når jeg har vennet meg til det. Også betyr det jo styrke og livskraft, og det syntes jeg passer på gutten min. Ellers så skrives Arin med en n. Skrev feil tidligere, men det har jo ikke så mye å si. Kan forsåvidt bruke begge versonene...

Skrevet

Absolutt Vetle.

Det står på listen min også, men blir nok snart utelukket siden jeg ikke klarer å finne et dobbeltnavn til det.

Skrevet

Ærlig svar...

vetle er det fineste av norrøne navn... men seriøst så synest jeg norrøne navn er stygge..

Men som sagt, det er opptil hver enkelte, jeg hadde gått for vetle :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...