Mimmi84 Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 funderer på babylonia tricotslen (stretch sjal med ekstra støtte for babyhodet) koster 599 på barnas hus. noen med råd eller erfaring?
Mimmi84 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. september 2009 og hva er eventuellt best av ringslynge, spendslynge og lommeslynge?
LRMG2 Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg brukte babylonia sitt elastiske sjal hele tiden med førstemann. Veldig godt og stødig. Anbefaler å bære i froskestilling. Ringslynge synes jeg var mye mindre praktisk og behagelig siden man da får vekten skjevere fordelt på en skulder. Lommeslynge har jeg aldri prøvd, men innbiller meg at det blir litt likt ringslynge. Da lillemann ble 7-8 kg ble det mer behagelig å bære ham på rytt i vevd sjal, og senere formsydd sels (Manduca). Nå planlegger jeg elastisk sjal til hun er 3 måneder, og så over på ryggbæring. Har faktisk ikke kjøpt vogn til henne... klarer ikke helt å finne motivasjonen for jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den. All kosen forsvinner jo! Sjekk tettinntil.no for instruksjoner og tips!
Duddlidu Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Jeg er helt enig i at det er kjempesuperkos og bære barna i sjal. Bar førstemann mye på tur og også inne når jeg drev med litt husarbeid. Men vil også legge til at man ikke må overdrive i stor grad heller. De har også veldig godt av ligge å sprelle med armer og ben i friluft. Det er godt for motorikken og bevegelsene. Så jeg tenker det er helt supert med sjal, jeg liker best elastisk sjal i starten, men også veldig fint med en vogn slik at barna får mulighet til å bevege seg også. En gylden middelvei
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Jeg har lest endel om dette, og har endt opp med et elastisk sjal (her er det mange å velge mellom, endte opp med et av bambus, sååå mykt og godt) og en Manducasele som vi skal begynne å bruke litt seinere når babyen er 1-2 måneder gammel (man kan bruke selen helt fra nyfødt, men anbefales fra 1-2 måneders alderen). Ser at mange sverger til Mei Tai. Hadde det bare vært meg som skulle bære hadde jeg muligens valgt en sånn, men sambo ville helst ha noe som var litt nøytralt og som kunne klikkes på, så vi kjøpte en svart Manduca. Gleder meg masse til å begynne å bære! Men vet også at barna har så godt av å kunne bevege seg mer fritt, så vi har jo vogn også. Deilig for mor å kunne legge knøttet fra seg innimellom, he he.
LRMG2 Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Har Manduca selv og er utrolig fornøyd med den, også til 2-åringen på 15 kilo. Veldig god bærekomfort. Men tror ikke jeg ville brukt den før de har god hodekontroll - sjal gir mye mer støtte til vinglete hoder. Ellers enig med de som sier at barna selvsagt må få anledning til å sprelle og bevege seg, men tror utrygghet og "ensomhet" er et mye større problem for de aller minste, enn at de ikke får nok anledning til å bevege seg fritt. Det blir det tid nok til uansett tror jeg. Min lille ble i allefall fryktelig ulykkelig av å ligge i vogn/seng de første månedene av sitt liv, men var alltid rolig og tilfreds i sjalet.
Mimmi84 Skrevet 6. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2009 tusen takk for masse fine svar. da blir det nok en babylonia på oss har arvet en babybjøren fra min søster, men har hørt så mye forskjellig om dem? men siden vi har den uansett, så kan vi jo prøve den, når han blir litt større.
*1+1=2 små* Skrevet 6. september 2009 #8 Skrevet 6. september 2009 har en manduca på vei i posten*hurra* også har jeg et vevd sjal og en mai tai...jeg er SUPER fans av mai taien min=) Sjal er litt vanskeligere å knyte og man må øve litt før det sitter, men når man først får det til er det supert for de minste:) Men jeg liker det lettvint og derfor er jeg fans av mai tai, mannen også liker å ha ting litt lettvint og ikke masse knyting:P
Duddlidu Skrevet 6. september 2009 #9 Skrevet 6. september 2009 3 åringen min bærer jeg faktisk i meitai enda en gang iblant. Jeg var ikke kjempefan av den når han var nyfødt, men når han ble litt større brukte jeg den kjempemye!! Jeg elsker meitaien, både til magebæring og ryggbæring. Den er helt super. Så den vil jeg absolutt anbefalle når barna er bittelitt større. (Kan hende den er fin til nyfødte for noen også, men jeg syntes ikke det passet helt bare)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå