ts1981 Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Jeg er i uke 16. Jordmora forsøkte en god stund å finne hjertelyden, men fant den ikke. Legen fant den imidlertid i uke 12. Er dette noe å bekymre seg for? Jordmora mente at det kunne være ganske vanlig å ikke finne hjertelyden når man var akkurat rundt 15-17 uker, og mente derfor at det ikke var noe å bekymre seg for. Andre som har opplevd dette?
veldig fødeklar Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Jeg var hos legen fredag for ei uke siden og han fant ikke hjertelyden, jeg var da 18+6. Vi hadde da vært på ul tirsdagen i forveien. Vi ble sendt til sykehuset for en ul så jeg skulle slippe å bekymre meg, der fant jordmor en sprell levende baby. Hos meg er det sånn at babyen ligger inn mot ryggen min og morkaka ligger fram på magen. Snakket med jordmor om dette og hun sa at det var veldig vanskelig å finne hjertelyd når morkaka lå slik. Jeg har litt ekstra på magen og i tillegg til muskler og morkaka blir det ganske langt inn til babyen. Sjønner godt at du ikke syntes dette var noe kjekt, var ikke så høy i hatten da vi dro på sykehuset. Det e sikkert ikke så lenge til du skal på ordiner ul, og hvis du ikke har hatt vondt i magen, blødninge eller liknende så er alt sikkert i orden. lykke til!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Hu sleit litt med meg sist og, i uke 14. Hørte litt, så måtte hun leite lenge før hun fant den igjen. Hadde ikke hun funnet den tror jeg nok jeg hadde bedt om ul. Lenge å gå sånn i uvisshet, du skal sikkert ikke på ul før om 3-4 uker, hvis du skal følge den ordinære. Så jeg ville nok bedt om det. Men det er min mening! Alt er helt sikkert i skjønneste orden, men rart med det, en trenger gjerne alle de bekreftelsene man kan få! I hvertfall er jeg slik! Masse lykke til!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 ellers må jeg si det sies veldig forskjellig rundt omkring, både legen og jordmoren min, sier at før uke 14, så kan det være vanskelig å høre, derfor mange ikke vil lytte etter hjertelyden før vi er 14 på vei. Men mellom 15-17??? Det synes jeg hørtes litt merkelig ut.
Tweak Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Jeg opplevde ikke dette hos jordmor, men hjemme hos meg selv med egen doppler. Rundt 16 uke måtte jeg lete i evigheter for å finne hjertelyden! Hørte den klart og tydelig før disse to ukene og har hørt den godt i etterkant, så det jordmor sier KAN jo stemme da! Jeg trodde det var fordi jeg har morkaken liggende foran, men det fant jeg jo ikke ut før ved ul i uke 19.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Jepp det kan det selvfølgelig, en må stole på fagpersonellet! Men da skjønner jeg ikke helt poenget med å sjekke hjertelyden hvis det er 3 uker hvor det er usikkert om man hører den. Hmmm.... Men HI- stol på magefølelsen din, blir du engstelig av dette, og føler at noe er galt, så ville jeg krevd en ul. For å få roa. Men hvis magefølelsen din sier at alt er som det skal, så stol på den!!! Jeg mener ikke å være noen bedreviter her, eller å skremme deg! Men siden du spurte, så ville jeg bare si min mening, ønsker deg i allefall lykke til, og alt er nok helt helt bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå