Ronja80.mor til 2 Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Om jeg tar KRL årsstudium og fortsetter med KRL fordypning ved høyskolen i Volda, da har jeg 90 studiepoeng. Og om jeg da tar Historie årsstudium og fordypning som også er 90 studiepoeng til sammen, kan jeg da ta pedagogik og kunne undervise i disse fagene? Og hvor lett er det evt å få jobb når man bare har to fag?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Du må da ta ppu etterpå for å få undervisningskompetanse. Problemet med RLE er at det er et svært lite fag på vgs, og med din utdanning vil du være mest egnet til å undervise der. Du burde satse på ett fag som gir flere timer, som naturfag, matematikk, norsk eller engelsk. Historie er også litt snevert.
Brillefint - Jadda! Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Ja, du burde bygge på med et fag til. Statsvitenskap eller andre sammfunnsfag f.eks.
Ronja80.mor til 2 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2009 Takker for svar, et spørsmål til: med ppu den er ikke faglig rettet eller? Slik at om jeg nå velger veien beskrivet ovenfor så kan jeg fylle på med andre fag etterhvert, eller må jeg da også ta ppu som er rettet mot evt nye fag jeg tar?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 ppu er faglig rettet, men du trenger ikke å ha fagdidaktikk i alle fag for å kunne undervise i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå