Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 http://www.dagbladet.no/2009/09/04/nyheter/pelsdyr/dyrevern/7947760/ Det er helt greit at man vil avskaffe en slik næring, men det tar faen meg kaka å benytte slike metoder for å urettmessig stemple folk som dyremishandlere. Jævla dobbeltmoralister!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 På hvilken måte er det dobbeltmoral? Og et nysgjerrig spørsmål, kan du nevne en eneste pelsdyrfarm i norge som ikke driver med dyremishandling?
Gjest Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Jeg synes det er utrolig trist om dette er sant og at man velger å skade en viktig sak med juks og fanteri. Det fins nok av dyr som virkelig lider... (ps. jeg vil ikke si at dette er dobbeltmoral. du burde sjekke opp hva dobbeltmoral betyr)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Det er dobbeltmoral å sette syke dyr i bur, når man selv er motstander av det!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Dobbeltmoralen ligger vel i at man kjemper for dyrene ved å plage dyr? Det å slippe ut tamrev feks er ikke dyrevern! Og hvor kom de syke dyrene fra? Har de sørget for at de ble syke selv eller har de funnet de på andre farmer? Jeg er ikke hi og forøvrig imot pelsoppdrett, men enkelte motstandere gjør ikke saken bedre!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Takk for at du deler samme syn som meg, anonym 11:48! HI
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Ikke godt å vite hvem skal tro.. Men de mest radikale dyrevernerne er litt skrudde i hodene sine, så de er nok dessverre troendes til noe sånt.. Idioter som plager dyrene de kjemper for, bare for å få blest i media!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Det er ikke dobbeltmoral, det er umoral
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 alle pelsdyr farmer eller hva faen de kaller det, miosshandler dyrene sine... du vet kansje at dyrene blir flådd levende pga at da blir pelskåpene såååååååååååååååååååååååå mye finere? nei så du burene de satt i kanse.. er nokk bare piss.. var helt sikkert hans rever, og vetrinæren en venn av han eller noe... *FYRSJ
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Middelet er greit for å nå målet mener jeg. Tviler sterkt på at de selv har påført dyrene skade, det er jo en smal sak finne syke dyr på andre pelsdyrfarmer. Å plante bevis er kanskje ikke helt stuerent, men hva kan man gjøre da? Næringen eller rettere sagt den organiserte dyretorturen må avskaffes NÅ.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Så da er det greit å evt finne og plage syke dyr ved å transportere dem og sette dem i bur på en ukjent plass, for å nå målet, Tigerpote? Da er du faen meg ikke riktig vel bevart i hodet ditt! Målet helliger aldri middelet! Da er man like ille som de man liksom skal bekjempe!
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Da slapp de i hvert fall ut av buret for en stakket stund, noe jeg tviler på at de savnet. Dyrene var jo allerede mishandlet halvt til døde. Noe jeg som sagt tviler sterkt på at aksjonistene står bak.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Når en dyrlege forklarer at dette respesenterer en stor stressfaktor for dyret (les:å bli flyttet på og omplassert) i syk tilstand, i tillegg til mer smerter, så er det likevel greit så lenge det hjelper til å avskaffe næringen? Slapp ut av buret for en stakket stund, er altså fra asken til ilden for dyret. Men for all del, du mener jo at det er greit. Fy faen så tett det går an å bli. Du er like ille som dem du kritiserer!
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 De kan umulig ha det verre enn de har det i burene sine. Dessuten benekter aksjonistene at dette er fakta, det er vel mest trolig at det ikke er sant engang? Aktivistene er jo vitne til mange dyr som lider; de lever uten ben, haler, viser tydelig stress osv, mener du da at de burde avlive dem alle? At det er deres ansvar?
Gjest Skrevet 4. september 2009 #17 Skrevet 4. september 2009 En sak har alltid to sider. Her er den andre siden av denne saken: http://www.dyrsfrihet.no/nyheter/absurde-pastander-om-falske-pelsbilder
Himmel og hav Skrevet 4. september 2009 #18 Skrevet 4. september 2009 Det var vel ikke mye som underbygde historien deres der... annet at de påstår at det er tull det Dagbladet skriver. Så sånn jeg ser det, så står det ord mot ord, og muligens noen dna-tester. Men uansett så er bruk av "skitne triks" noe som gjør mer skade enn gavn. Om det nå skulle vise seg at pelsdyrbonden har rett, så har aktivistene mistet mye troverdighet, og på både lang og kort sikt svekket sin egen sak. Når det er sagt, så synes jeg i grunnen at hele pelsdyrnæringen godt kunne legges ned.
Gjest Skrevet 4. september 2009 #19 Skrevet 4. september 2009 Det er jeg helt enig i. Jeg bare ville poengtere at man ikke skal ta alt som står i avisene for god fisk
Tigerpote Skrevet 4. september 2009 #20 Skrevet 4. september 2009 Ja det har du rett i, at de mister troverdigheten hos noen dersom det viser seg at bonden har rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå