Gå til innhold

Blomster til guttedåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke blomster er fint i guttedåp? Til jenta hadde vi rosa roser. Hva i all verden har man til gutt? Noen som vil fortelle hva de hadde eller som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde horensia potteplanter hvor jeg skar av blomsterkvastene og la de i skåler... de finnes jo i blått...

Skrevet

Jeg hadde hvite blomster i navnfesten til knotten her.

Syns bordet ble veldig fint, hvit duk servise og blomster. All pynt i blått.

Hunsker ikke hvordan blomster det var, men da kan du jo bare din favoritt.

Lykke til.

Skrevet

Vi brukte hvite blomster (roser, chrysantemum, gerbera osv) og myyye grønt. Og så brukte grønne servietter og lys som matchet. Var veldig fint.

Men vi er jo ikke så glade i lyseblått.

Skrevet

Hortensia er jo pent! God idé!

Og hviite roser er jo alltid pent. Har sett at man nå pynter med klistre"diamanter" på bladene, så det er jo også en idé å tenke på.

Flere?

Skrevet

Blå blomster er ikke lett å skaffe, men på denne tiden har man masse! :) Hortensia (finnes også i avskåren), sommerasters, iris, lisianthus, delphinium, agapanthus er noen tips. Men jeg vil anbefale å stikke innom blomsterbutikken noen dager i forveien. Det tar litt tid å evt. bestille, og lage (om butikken skal lage det for deg). Dessuten er det lurt å kjøpe det nonen dager før slik at ting springer ut litt.

Dagens tips fra blomsterdekoratøren ;)

Skrevet

Eføy og brudeslør i lange lave remser som går over hele bordet. Hvit duk, hvite lys i glasslysestaker med en gjennomsiktig lys blått sløyfebånd, hvite servietter i stor str med en annen litt mindre lyseblå serviett foldet inn i den hvite.

På koldtbordet/kakebordet blir det blå og hvite nelliker. Kjøp hvite nelliker en 3-4 dager før dåpen og bland blå konditorfarge i litt sitronbrus som du har i blomstervannet. Da farges blomsten blå:-)

Skrevet

Har nesten ikke lust til å gi min "ide"videre men du spør jo så pent. Hva med en hvit rose som du legger inni litt selofan så oppi vann, altså så hele blomsten er under vann i ett blankt glass/vase. Oppi vannet kan du pynte med de fargene du liker (hvitt, sølv, blå, turquis, lime, grønt er fint til gutt). Utrolig enkelt og NYDELIG.

Skrevet

Hvite gladioler er også fint på bordet... om de legges vel og merke.

Skrevet

Blå hortensia, eføy og så får man jo kjøpt hvite prestekrage lignende blomster, er fint å sette dette i oasis på en lav skål.... Kan gjerne sende deg noen bilder hvis det er av interesse.

Skrevet

Ja!!!! Supert dersom du vil det? Sender deg en pm.

Skrevet

Ok, da skal jeg lete litt i bildene mine her...

Skrevet

Spøkelseskladden; jeg får ikke sendt deg noen pm???

Alle dere andre: kjempesupre forslag!!!! Jeg prøver å være ute i god tid med å tenke på hva jeg vil ha til dåpen, så det var morsomt å få så mange gode forslag! Skal prøve å være litt kreativ... Morsomt det!

Skrevet

Ikke? Hmmm... Vil du legge ut mail adr din her da?

Skrevet

Du kan jo prøve å sende på nytt, har fått pm før..

Skrevet

Har sett på bildene og det var jo nydelig! Tror nok jeg kan komme til å stjele noen av disse idéene. Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...