Gå til innhold

Jeg får mark av "unge mødre"!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reklamen har begynt å gå på FEM nå... Det programmet er så dømmende, og fremstiller mødrene i dårligst mulig lys.

Det er jo faktisk ikke sånn at alle unge mødre er tidligere rusmisbrukere, egoister som bare er interresert i å bruke tid og penger på seg selv.. Ikke alle går ut på flatfylla hver sjans de får, og ikke alle har problemer med barnas fedre... Og dessuten, ovennevnte kan skje uansett om en er ung mor eller moden mor..

Selv er jeg ung mor, 22 år og har ei jente på snart 3 måneder, og en gutt på 3 år :) Ja, jeg liker å gå ut å more meg og koble av innimellom, men det gjelder meg som 22 åring, og det gjelder nok ei mor på 34 og..

Nei, hvorfor fokusere på de dårlige sidene? Hva med å dokumentere flinke unge mødre, som elsker barna sine, tar ansvar og er gode foreldre?? vel, sikkert bra jeg ikke er tv produsent... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Er skikkelig oppgitt over hvordan de framstiller unge mødre!

Selv er jeg 19 år og har en gutt på 7 mnd. Jeg bor sammen med barnefaren og vi klarer oss kjempe fint. Vi er sjelden eller aldri ute å fester ( har vært ute en gang etter at gutten ble født og det var en bursdag).

Vi er ansvarlige og elsker gutten vår over alt på jord! Så synes det er så utrolig dårlig gjort å få "alle" andre til å tro at unge mødre en dumme og uansvarlige! Åh...

Skrevet

vel, du sa det jo selv... sikkert bra du ikke er tv-produsent.

Tror ikke det hadde vært salgbart i lengden men happy-familiy TV.

Alle sånne type programmer viser bare ekstreme tilfeller. Det der nanny-prorammet også. Hadde jo ikke vært noe "gøy" hvis det skulle komme en eller annen barne-dame og skrytt av hvor flinke foreldrene hadde vært til å oppdra barna sine.

Men er enig, og lar derfor være å se sånne programmer...

Skrevet

Det er desverre ikke "godt" tv (å vise de som gjør en god jobb som mor). Selv er jeg en voksen mor men er veldig enig i det du sier likevel :-)

Skrevet

Er helt enig. Er ung mor selv, blir 21 om en mnd. Og har ei datter på 11 måneder. Planlegger en til om ikke så lenge =)

Er sammen med pappaen, bor sammen i en stor leilighet (4 soverom, 140 kvm) som vi eier selv. Jeg har ikke jobb, trekker nok ned litt :P men han tjener nok til oss alle 3!

Ja, jeg liker å komme meg ut en gang i blandt, men er sjeldent. Ikke fordi jeg har fått baby, men fordi jeg ikke liker sååå godt å feste.

Jeg har helt sikkert andre dårlige sider jeg også, men ser ikke på meg selv som ansvarsløs som de får "unge mødre" til å virke!

Skrevet

Det er vel"underholdningsverdien" som veier tyngst i sånne programmer. Ikke så spennende å følge de som klarer seg bra og er "oppegående", selv om det er mange av de og....

Så er det vel ofte en spesiell type mennesker som melder seg på slike ting.

Skrevet

For å være dømmende selv, så viser det i utgangspunktet dårlig dømmekraft å melde seg på et slikt program. Det gir ikke unge mødre et godt ansikt, samtidig tror jeg de fleste skjønner at dette er et tv-program.

At det like gjerne kunne være en moden mor er jeg enig i, men det forekommer nok neppe like hyppig. De fleste vokser av seg den trangen til å feste og gå på byen, som er en naturlig del av ungdomsårene.

Skrevet

Ja, det er vel ikke så mange som vil se på unge som leker happy family, bra eksempel med nanny programmet, hehe... Nei, jeg skal ihvertfall ikke se det når det begynner, blir bare irritert da.. Og er litt enig i hva det sier om dømmekraften og melde seg på et slikt program...!

Skrevet

1) De velger nok ikke de "skarpeste" knivene i skuffen når de plukker ut folk til programmet.

2) JEG finner det mer skremmende at de "glorifiserer" det å være ung,- og da ofte også,- alenemor. De drar på ferie, noen har operert mage/pupper, de er ute på kafe, shopping, leier egen leilighet, og er ofte (????) ute på fest/med venner....JEg sier ikke at det ER så fett og være ung mor,- men det virker veldig "Idyllisk" mange gang....Jeg tror rett og slett programmet kan være med på å få FLERE unge jenter til å vurdere det å bli mor foran å starte på lang utdanning eller søke jobb...Så tror de at de kan få penger til å bli selvstendig og at de blir tatt som voksen,- forde de har barn......

Jeg håper de snart starter oppfølgeren jeg,- "Unge mødre 5 år etter"..Også får vi se hva alle jentene som har vært med i serien gjør nå..Hvordan er det med utdanninsplanene, jobb,- kjærester, ungene osv...Det hadde jeg funnet mer interessant..Og kanskje hadde man fått noen kloke ord fra jentene i ettertid av "Kjendistiden",- at det ikke ER så lett som det kan virke noen gang..At det er en kabal å få pengene til strekke lenge nok, at det er en enorm oppgave og søke jobb/studere mens man samtidig er småbarnsmor,- og KANSKJE, kanskje en eller to sier noe om at de var langt fra så voksne som de TRODDE de var,- den gang de fikk barn..Og at de ser at mye de sa og gjorde da ikke var det lureste å ha på film for alle ettertid.....

Synes den dansek serien er "tyngre" og mer alvorlig enn den norske jeg....Jentene er ikke "smartere",- men den "tunge hverdag" kommer mye bedre frem,- synes jeg..Men det er kanskje bare meg?

Skrevet

"Nei, hvorfor fokusere på de dårlige sidene? Hva med å dokumentere flinke unge mødre, som elsker barna sine, tar ansvar og er gode foreldre?? vel, sikkert bra jeg ikke er tv produsent... :)"

Fordi det hadde blitt kjedelig å se på, og ville ikke engasjert nok til at noen la ut slike innlegg som dette. Jeg er helt enig med deg, men det skal jo tross alt tiltrekke seg tv-seere.

Skrevet

Dessuten tror jeg også at disse unge mødrene er gode mødre, som forguder ungene sine (uten at jeg har sett programmet), men det klippes nok bort. Tror nok at om noen hadde filmet vår familie hele tiden, kunne det blitt klippet til det ugjenkjennelige.

Skrevet

jeg er straks 20 og har ei datter på snart 2, barnefaren er 21 og vi har kjøpt oss hus sammen, har bil og hund... vi har det stabilt og fint her hjemme... jeg liker heller ikke unge mødre... :P

Gjest Månefuglen +2imagen
Skrevet

Hadde jo ikke blitt seere om de fokuserte på det positive. Blir jo som at all reality handler om idioter det.

Skrevet

ja, jeg vet jo det er derfor... Syns bare det er en vanvittig kynisk måte å tjene penger på... Å henge ut unge mødre.. Menmen, jeg j\kan hvertfall velge å ikke se på det, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...