Gå til innhold

Trenger noen tips til klassetur for 10.klassinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

På foreldremøte i går fikk jeg og en til tredd arrangement av klassetur til neste år ned over ørene på oss. Ingen av oss har gjort noe lignende før.

Vi har vist et øvre tak på 2500 kr. pr. elev og forholde oss til når det gjelder til reisen og oppholdet.

Jeg er jo veeeeldig klar over at dem ikke kommer langt med den summen der. Snakket i dag med ei jeg kjenner som har vært gjennom dette i fjord og hun forteller at dem fikk i stand dugnader så dem kunne heve taket for reisen til 5500 kr. Det dem gjorde var å ha "konto" på hver elev hvor det var oversikt over hvor mye dugnadsarbeid det ble gjort av foreldrene/elevene. Dette fordi det alltid er noen foreldre som ikke stiller til dugnad. Disse foreldrene måtte da legge ut selv det som da manglet på billetten til turen. Realt nok, for hvorfor skal andre jobbe for andre?

Høres dette realt ut, og kan komiteen bare skjære gjennom og si at sånn er det og sånn blir det?

Det jeg lurer på og trenger tips fra dere på er hvor skal reisen gåre?

Reisen bør ha et innslag av Teknologi og Design i og med at dette er "linjen" disse barna har valgt på ungdomsskolen (linjebasert skole).

Har fått høre av hun jeg snakke med at vi har dårlig tid selv om reisen skal foregå til neste høst.

Titter innom senere i dag og ser etter tips fra dere :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor dere da? Kjedelig å dra til Tromsø om man bor der, og kanskje umulig å dra til Kautokeino hvis man bor i oslo...hehe

Skrevet

Glemte helt det. Beklager. Bor i Oslo. Ungene vil gjerne til utlandet, selvsagt.

Skrevet

Da kan dere jo ta toget nesten hvorsomhelst :)

selvsagt vil de til utlandet, hehe, de aner ikke hvor lite en krone egentlig er :P

Hvis de MÅ til utlandet, kan dere jo prøve å finne noe gøy i Gøteborg?

Trondheim har jo NTNU, kanskje det går an å prøve å få til et besøk der, hvis det er relevant?

Bergen? Stavanger?

Det som er drit med sånne turer, er at man som oftest må kjøpe "skikkelige" biletter, og ikke sånne billigbiletter uten mulighet for endring eller avbestilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...