Gå til innhold

Jeg er blitt invitert til dåp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir da første gangen jeg er invitert til dåp. Og lurer da på hva er det som er vanlig å gi til dåpsbarnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smykker, sølv bestikk, smykkeskrin til jente.. det er vel det som er "normalen" tror jeg.

jeg gidde en eventyrbok + et sølvarmbånd med navnet ingravert sist gang. men det spørs jo på hvor nære du er den familien da. trenger jo ikke å være så dyrt. jeg var fadder så måtte ut med litt ekstra =)

Skrevet

Jeg bruker å gi "Den Lille Prinsen" i dåpsgave/navnefestgave. Det er en fantastisk bok!

Skrevet

Det er kusinen min. Eller datteren hennes :)

Dåpen er neste helg. Var litt kort notis, men dem var ikke helt sikkert på det med kirken. Så derfor har vi nå bare 1 uke på oss til å finne en fin gave. Jeg vil gjerne finne en fin men litt billig gave. Litt teit av meg å si det, men har så sinnsykt dårlig råd denne mnd. Har 2 tannlegetimer som kommer neste uker, og det koster litt siden jeg må fikse en tann. Uansett dårlig råd, så vil jeg gjerne være der. Og hun sa selv at hun ville blitt glad om jeg kom, siden vi er familie :)

Skrevet

Å ha dårlig råd er en ærlig sak. Og det fins mye fint man kan kjøpe for en billig penge, både i butikker og på nett (selv om nett kanskje er litt dumt pga. tid, men du kan si at gaven kommer i ettertid nettopp på grunn av kort varsel).

Du får snoke litt rundt etter salg på barnebøker, klær, smykker etc. Og husk: En gave trenger ikke være dyr for å bli satt pris på:)

Skrevet

Der sa du der :)

Takk for tipsen. Jeg trodde at man måtte gi en spes. gave når det er dåp. Har aldri vært på dåp før, så var litt usikker. Men var fint å høre at man kan kjøpe det litt mer vanlige gaver også.

Takk skal du ha.

Skrevet

På gullsmeden kan du få kjempefine sparebøsser i børstet stål! De har både bamser og andre dyr, og de er veldig fine. Har selv gitt dette i dåpsgave, og fikk mye skryt av gaven.

Koster ca 150 kr. Ikke dyrt for en så fin gave, og den kom i en flott eske.

Ellers kan du få tak i eventyrbøker på salg noen ganger, evt bok med klassiske barnesanger.

Sett med tallerken + kopp kan du også være heldig å finne på salg.

Det er helt OK å ikke bruke for mye på presangen, gaven skal tilpasses din lommebok, og det viktigste er jo at du er med og feirer dagen:)

Lykke til, fortell oss hva du fant!

Skrevet

Tror det er salg på alle Christiania Glassmagasin nå, der kan man finne sånne tallerken/kopp-sett på salg :-)

Skrevet

hvis jeg kan komme med et lite tips?

kjøp noe som er billig feks klær og gjør de mer personlig :)

stryk på merker, navn eller klipp og sy litt så det får et annet preg.

veldig fint, kjekt, personlig og praktisk,

så er det ingen som har lik.

se på pandurohobby.no for inspirasjon =)

Skrevet

Vet ikke helt om det e r ok for dåp, men jeg fikk et nydelig dikt av min søster til vår navnefest. Det stod i kortet fra henne, men jeg tenkte at jeg hadde blitt superglad for dette innrammet og skrevet fra min søster til min datter. Det er jo kanskje et forslag som ikke er så dyrt. Diktet jeg fikk var:

Tenk alle ørsmå sekuder du gir oss

et pust av tid, lille venn.

Hvert lille minutt

er en hyllest til livet

som aldri vil komme igjen.

Men samle dem vil vi

hvert eneste ett

og tre dem som perler på en snor

slik at vi kan minnes dem

om igjen den dagen du blir stor.

Jeg syns det var så nydelig og godt at hun hadde tatt seg tid til å finne det og lage det til oss. Slike ord blir vedsatt her. Kanskje du har et favorittdikt som du vil dele med den lille, eller visdomsord på livets vei?

Skrevet

Jeg må bare si tusen hjertelig takk for alle tipsene. Mange gode tips her. Jeg skal ta en tur i byen neste uke og se hva jeg finner. Har skrevet det ned, he he. Men å skrive et ditk var jo en kjempe god idee. Kanskje jeg kan både kjøpe en fin gave og legge med et dikt. Har et favorittdikt, som alltid gir meg frysninger på ryggen når jeg leser det.

Tusen takk dere. Jeg setter veldig stor pris på hjelpen.

Skrevet

10.56 det var en utrolig god idee :) skal tenke litt mer på den.

Skrevet

Der pleier de å ha mye fint. Takk for tipsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...