Gulosten™ Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Rart å tenke på at jeg ikke har hatt termin enda, og i senga ligger en liten klump på 3 dager og sover. Deler av slimproppen gikk mandag ettermiddag, og jeg googlet litt og slo meg til ro med at det fortsatt kunne ta mange dager og kanskje uker før noe mer skjedde. Tidlig tirsdag morgen våknet jeg av at Soff var på do. Jeg syns det var så merkelig at hun var våken så tidlig, det har ikke skjedd på mange måneder. Så snudde jeg meg for å se på klokka (den var 06:35), og da kjente jeg at det piplet en del vann ut. Fikk dratt til meg en klut og stappa mellom beina.. Må ha sett flott ut! Da jeg gikk forbi stua spure jeg Soff hvorfor hun var våken nå, og da sa hun "mamma vet du hva, jeg drømte at babyen skulle komme ut jeg". Jeg ble så PAFF!! Gikk på do og sjekka trusa, den var klissbløt og resten av slimproppen hadde gått. Jeg hadde ikke vondt, kjente bare at det murret litt. Gikk tilbake til senga for å slappe av litt, og fikk på en halvtime 3 ganske vonde tak. kl 7 vekket jeg gubben, og sa "jeg tror kanskje du kan være forberedt på å stå opp snart, nå tror jeg Emil kommer... Vannet har gått". Han var i dusjen på 2 minutter, ble nok ganske gira han også Da han var ferdig kledde jeg på meg og ringte vakthavende jordmor på Føderiket, som sa at de har litt erfaring med at 2.gangs med vannavgang og begynnende rier føder relativt kjapt. I tillegg hadde rushtrafikken begynt, så hun ba meg om å reise! Jeg ble ganske overrasket, hadde forberedt meg på å være hjemme med masse småvondt i maaaange timer. Hehe. Vi ringte svigermor som kom for å passe Soff, og hun var på plass på et kvarter. Så ringte vi taxi, og dro avgårde. I den første tunnellen ned til byen, sto køen selvfølgelig bom stille, fordi det var noe skilting om omkjøring og at veien til sentrum var stengt... HELDIGVIS tok det ikke så lang tid, så vi var på plass på Føderiket kl 8! godt gjort Vi gikk inn på fødestua "Lyst", dempet belysning og de hadde gjort det klart med badevann og tente stearinlys. Fikk drikke masse vann, sportsdrikke og fikk knaske isbiter, og mannen fikk kaffe. Riene hadde satt ordentlig i gang på veien, og tok seg kraftig opp for hver rie jeg hadde. Rakk ikke å registrere verken åpning, hvor lenge riene varte eller hvor liten tid det var i mellom, men sånn ca 3 minutter mellom. Etter en stund mistet jeg begrepet om klokka, full fokus på å puste gjennom riene. Aner ikke hvor mye klokka var da jeg satte meg i badekaret, men det var så deilig å slappe av oppi der!!!! Ble vektløs og hadde samtidig full kontroll. Etterhvert fikk jeg jo trykketrang tror jeg, bare fulgte kroppen og gjorde det jeg ville. Ble assistert av jordmor på pustingen under trykkingen, for å unngå revning. I partogrammet er det ført trykkrier fra kl 10.31, og Emil ble født 10:49 - i badekaret. En helt utrolig fantastisk flott opplevelse, 4,5 time fra vannavgang til ferdig baby Jeg slapp å sy Mot kvelden kom storesøster og farmor og hentet oss, vi var hjemme igjen rundt halv 10 på kvelden. Begivenhetsrik dag!
Mille** Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Høres ut som en flott fødsel! Gratulerer så mye med lille Emil. Kos dere masse. )
3småtroll♥ Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Ååå så fin historie- blir helt rørt jeg! Kos dere masse med lille Emil og snuppa;)
Gemini77 Skrevet 4. september 2009 #4 Skrevet 4. september 2009 Fantastisk!!! Høres ut som en flott fødselsopplevelse! Gratulerer så mye med gutten deres og gratulerer til den nybakte storesøster! :-)
*Rutletutt* Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer så masse med lille Emil:o) Høres ut som en flott fødsel:o) Hvor stor var han?
Gulosten™ Skrevet 4. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2009 Han var 3936 gram og 52 cm
Makko med to små gutter Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Høres flott ut! Håper det blir slik med oss neste gang ;-)
Mamman til M&E Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer så mye med lille Emil :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer med Emil!! =) Og med en fin fødsel!
Gulosten™ Skrevet 4. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2009 Vil dele denne med flere, vannfødsel var så flott!!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer! Høres ut som du hadde en fin fødsel =) Selv likte jeg ikke å være i vann med rier, måtte opp å gå =P Burde kanskje prøvd å slappe av under riene, men det klarte jeg ikke.
Brillefint - Jadda! Skrevet 4. september 2009 #13 Skrevet 4. september 2009 Det var en utrolig fin fødselshistorie! Nesten som jeg gleder meg til nr 2 her jeg sitter:P Gratulrere me det nye familiemedlemmet
Monajenten Skrevet 4. september 2009 #14 Skrevet 4. september 2009 Herregud nå fikk jeg lyst på baby!!! Gud så herlig med Emil og Ida også:-D Helt nydelig, sukk:-D GRATULERER SÅ MYE:-D Og det var utrolig skjønt at Soff hadde drømt det:-)
Mamma katt Skrevet 4. september 2009 #15 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer! Min gutt på fem mnd. er født i vann også, og er helt enig i at det er en fantastisk opplevelse! Varmt og deilig og mer naturlig på en måte! Jeg håper at jeg kan føde i vann igjen hvis det blir flere barn på oss ;-)
Gjest Skrevet 4. september 2009 #16 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer masse med lille Emil, nydelig navn )
Ranveig R Skrevet 4. september 2009 #17 Skrevet 4. september 2009 Gratulerer så mykje med vesle Emil og vel overstått fødsel! Bortsett frå at vatnet gjekk heilt mot slutten med meg var dette nesten identisk til min andre fødsel ) Kjenner det begynner å rasle litt i eggstokkane no ja...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Hipp hurra og gratulerer så mye, vennen! :-D Han er bare helt fantastisk nydelig!! :-D <3
Silja FullFres McQueen Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer så masse! =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. september 2009 #21 Skrevet 5. september 2009 Gratulerer så mye! ) Lykke til og kos dere alle sammen =)
Gjest Skrevet 6. september 2009 #22 Skrevet 6. september 2009 Det hørtes fantastisk ut! Gratulerer så mye:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå