Anonym bruker Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Er aleneforsørger og dessverre også blitt arbeidsledig, har lyst til å satse på å ta mer utdanning men hvor skal man begynne i denne jungelen ? Og er det i det hele tatt mulig å klare seg økonomiskt, forsørge tre barn og studere på heltid ? Har alltid vært skoleflink men har prioritert vekk videre utdanning, men nå er barna litt eldre så jeg ser et lite håp om at det er mulig å gjennomføre selvom jeg er alene med de og det blir travelt. Hvor kan man få informasjon om stipender, lånekasse og i det hele tatt hvilken skolevalg er best. Er det bare å ligge i noen dager på nettet eller finnes det noen informasjon samlet på et sted ? Finnes det noe sted som kan veilede man igjennom denne jungelen ? Jobbet i service yrker i mange år men der er arbeidstidene ganske ugunstige så håpet er å skaffe meg utdanning som kan hjelpe meg å komme meg inn på en arbeidsplass med mer "normale" arbeidstider.
2søtesmåh Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 EN rådgiver på videregående har nok mange opplysninger om skole/utdanningsvalg,- og NAV skal vite om dine rettigheter mtp lånekasse og andre stønader som aleneforsørger.. Lykke til:o)
Gjest Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 Kjempe bra av deg at du ønsker å ta utdannelse! Og du vil få støtte fra Lånekassen, lån og stipent, og sannsynligvis fra NAV siden du er arbeidsledig. Vil anbefale deg å ta kontakt med disse og eve. en studievileder ved en vgs/høgskole som kan hjelpe deg gjennom jungelen av regler. Mulig at det også fins noe som heter "Karrieresenteret" i regi av Fylkeskommunen der du bor eller i fylket ditt (søk på Google og se om du finner noe for ditt fylke). De kan også hjelpe til med veiledning ang. rettigheter og regler. Ønsker deg masse lykke til:)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå