Gå til innhold

Soving i vogn og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har barnehagen bestemt at jenta mi skal sove inne på ei lita seng, fordi hun har blitt for stor for vogna. Hun er 2 år, og det er ei Simo combi. Jeg er ikke enig i at hun ligger ukomfortabelt i vogna, og mener at hun skal sove ute.

Et annet argument for å ha de inne på ei seng, var at det var belastende å ta opp disse tunge ungene fra vogna, ettersom de må løfte skjevt.

Hva tenker dere om dette? Er det rett og rimelig, eller er det ikke greit? Det er heller ikke et soverom i barnehagen, de sover i yttergangen. Jeg blir ikke helt komfortabel med dette, og er glad det ikke er lenge til jenta mi slutter å sove på dagen!

Når dette er sagt, så er det helt sikkert greit å sove inne, men syns det hadde vært bedre om de sov ute i frisk luft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge barna er ute iløpet av dagen skjønner jeg ikke helt hvorfor så mange foreldre vil at barna skal sove ute. Min datter sov inne og det gikk helt fint det:).

Skrevet

Skjønner jo at det går bra at de sover inne, men syns det er greit å få denne utetiden "gratis".

Skrevet

Hehe, her er det omvendt! De fleste ungene i bhg til jenta mi sover ute i vogn. Jenta mi er ikke vant til å sove ute (skjer jo av og til men sover lengst og best inne) så jeg ville at de skulle sette vogna inn. De saa da at en del av ungene er vant til å sove inne og dermed kunne hun også trilles inn. Den siste tiden har jeg sett at vogna hennes har stått ute og den ene gangen sa de at de bare tok den ut når hun var ferdig. I dag sa jeg fra til en som ikke jobber så ofte at jeg vil at hun sover inne og da sa hun Ok , som om hun ikke pleier det til vanlig. Snuppa mi har ikke vært seg selv denne uka, hyler om kvelden og natta og sover elendig så jeg frykter at det er sykdom på vei. Hun blir lett syk, og spesielt nå som det er kaldere i været vil jeg ikke gamble og la henne ligge ute.

Skjønner egentlig argumentet til de i bhhg din også, jeg da. Føler min jente begynner å bli lang nå, og hun er bare 17 mnd. Har faktisk tenkt å spørre om de har plass til reisesenga til snuppa der nede. Forskjellige problemstillinger:) Men om hun har dør/vindu oppe når hun sover så får hun jo frisk luft uansett da..

Skrevet

er så mye rare argumenter de kommer med... bytt vogn da vel? jenta mi er 20 mnd og sover i trilla si... legger ned ryggen helt så er jo ikke noe problem.

Skrevet

Finnes det så mange større vogner enn Simo da? Blir vel ikke aktuelt å kjøpe ny vogn, håper hun skal slutte å sove på dagen snart. Dessuten mener jeg hun ligger godt i den vogna vi har, men barnehagen er visst uenig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...