Gå til innhold

Sender dere med attester på alt som står på cv'en??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke en jobb innen det jeg er utdannet som og som jeg har jobbet med i 6 år...holder det med attester på vitnemål fra vgs/høgskole og attest fra den relevante jobben?Eller bør jeg sende med attester på div småjobber jeg hadde før og under utdannelsen som har null relevans for denne jobben???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan kanskje svare fra en arb.givers synspunkt. Vi hadde akkurat flere intervjurunder på jobben, og det var uinteressant med attester på absolutt alt. Ta kun det relvante, trenger de flere så kan du enkelt ettersende. De søknadene med alt for mye papir ble vanskelig å sortere. Men har du fått masse skryt i en attest fra de andre jobbene, ta den med! De beste er der det står noe fint om deg som person og hvordan du er å jobbe med.

Skrevet

Det er sånn typiske standard-attester....XXX har jobbet som ..... fra .... til ....Tror jeg dropper de da!Takk for svar!

Skrevet

Jeg sender bare med attester dersom de spør etter det. Om ikke, så sender jeg cv. Og søknad selvfølgelig.

Skrevet

Det er sjelden de spør etter attester når du skal søke en jobb, som regel holder det å sende søknaden og cv'en. Har blitt mer og mer vanlig at søknaden sendes elektronisk også, ikke nødvendig å scanne alle attestene for å sende med en mail. Attestene tar du med deg til intervjuet..

Skrevet

Enig med Sanasol - atterster på det som er relevant for den jobben du søker på er viktig! - Og om du har noen attester som virkelig gir deg positive tilbakemeldinger på, så tar du dem med. Men jeg ville ikke sendt dem sammen med CV..

Ta dem med på intervjuet - Og opplys i søknaden din om at attester og vitnemål, samt referanser taes med på et evnt intervju.

Lykke til!

Skrevet

Kan være greit å skrive at atester selvfølgelig også kan ettersendes om de ønsker å se dem før intevju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...