Gå til innhold

Graviditetstest hjemme eller hos legen?


tassen 2010 mini juli 2011

Anbefalte innlegg

Er de graviditetstestene man tar selv like sikre som hos legen?

Eller bør man ta en tur til legen for å få bekreftet helt sikkert at man er gravid?

Jeg har tatt mange tester her hjemme, men mannen min stoler ikke helt på de testene man tar selv..

Jeg er i uke 6 nå, er det lurt å snakke med legen uansett da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan helt klart stole på hjemme testene...

Clear blue er vell det sikkreste som er på markede..

Tro meg har erfaring... vi venter nr 4... og har aldri tatt test hos legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok CB-Digital og der kom det opp ''Gravid'' nesten rett etter jeg hadde tissa på den.. Gikk til legen dagen etter og fikk det bekreftet! Bare for å være heeelt sikker liksom. Klarte ikke å tro på testen jeg tok hjemme, selv om det stod ''Gravid'' OG mensen var borte.. Har ikke gått opp for meg ennå, men det kommer vel etter som magen vokser tenker jeg :)

Etter jeg fikk positiv test hos lege, så satte de opp ny time til meg for å skrive svangerskapspapir osv.. :)

 

Gleder meg til... alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt lenger på vei enn deg men ville svare :)

 

tok test hjemme og viste posetiv, tok 2 til og dem visste gravid.. trudde heller ikke helt på testen hjemme og ville helst til legen og bekrefte det =) men dem bruker AKKURAT samme test som den du bruker hjemme så fikk beskjed om att det ikke var noen vits :)

 

dessuten pleier dem ikke ta inn gravide før etter uke 12 pga mulighet for att personen skal ta abort... så stol på testen du tok hjemme :) dem er sikkre!!

 

lykke til ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt 2 forskjellige tester hjemme som har vært positive..Men kommer til å ta en test hos legen også.. Tør ikke tro dette er sant før jeg får det bekreftet der :) Men er helt sikkert sikre hjemmetestene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmetestene er tilogmed BEDRE enn de test-strimlene legene bruker :-)

Hvis du vil være helt 100% sikker på at du er gravid, må du nok vente til uke 7-8 og ta en innvendig UL.

Da vil du kunne se embryoet og om hjertet slår - og gjør det det , SÅ er du helt garantert gravid :-)

 

Lykke til !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...