Gå til innhold

Vil bare høre andres meninger angående dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt av meg å kjøpe ny kombivogn når mini er 3 mnd? Burde jeg vente til han er rundt 6-7 mnd og heller bare kjøpe en sportsvogn? Problemet mitt er rett og slett at jeg triller rundt på en gammel,slitt Simo kombi 2005 modell,og merker jeg blir misunnelig når jeg ser andre med flotte vogner. Jeg og min samboer har ikke mye penger, og han synes det er noe stort tull å bruke penger på ny vogn, men tror ikke han ser "problemet" mitt. Sikkert skikkelig tåpelig spørsmål dette, men har rett og slett hengt meg litt opp i dette med vogn. Dette er vår førstefødte, og merker at det plager meg at vi ikke tidligere har tatt oss råd til en bedre vogn.

Håper noen gidder å gi meg sine meninger om dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skal slutte å henge deg oppi dette. Vil du virkelig leve et liv der du gir etter for misunnelse hele tiden? Hvor skal det stoppe? Når du blir misunnelig på at andre har større pupper enn deg, har større tv, har hytte, en yngre mann? Du kommer vel ikke til å skaffe silikon, en 70 tommers tv, hytte og ny fyr bare pga det?

Tenk så bra forbilde du er for barnet ditt, som går rundt med en bruktvogn og derfor ikke belaster miljøet. Og det er vel mye bedre å bruke pengene på noe kos med familien enn en ny vogn bare fordi du er misunnelig. Alternativt går det jo an å kjøpe en bruktvogn som ikke er skikkelig slitt.

Så du skjønner nok av det jeg skriver at jeg ikke hadde kjøpt noen ny kombivogn hadde jeg vært deg.

Skrevet

Jeg hadde også det, en gammel holk uten lufthjul osv, men den fungerte!

Og hvem vet - kanskje andre er misunnelige fordi du har en kul vogn fra hine hårde dager...?

Vis styrke og drit i dem, og begynn å kikk på en fin sportsvogn og bruk god tid på å finne den som er perfekt for deg!

Skrevet

Senere når du ser tilbake på det, vil dette virke sååå uviktig og en veldig kort periode i et ellers rikt liv.

Så dropp hang-up'en din og kos deg med det du har:)

Skrevet

Hei:) jeg er eier av en Briovogn fra 2004, og var jeg deg ville jeg bare ventet til dere kjøper sportsvogn. Så lenge vognen fungerer så ser jeg ikke poenget med å kjøpe en ny, dyr variant - greit, jeg ser også at nyere vogner er mye mer fancy enn den vi har, men skitt au.

Hold ut i 3-4 måneder til du, tror ikke du vil angre på det;)

Skrevet

Seriøst? Min førstefødte er 2006 modell, vognen er 2005 modell for da fikk vi den billig. Vi vurderer et barn nr 3 og da skal denne simo kombi vogna frem igjen! SÅ slitt kan den umulig være. Skjerp deg!

Skrevet

Skjønner deg godt, men siden baby allerede er 3 mnd, er det helt unødvendig med ny kombivogn.

Du bør absolutt begynne jakten på en fin sportsvogn i stedet, ta deg god tid så du finner det du vil ha:)

Skrevet

Jeg hadde nok prøvd å legge bort de tankene. Det er ikke lenge til du kanskje ikke kan bruke dypvogna lengre. Vi sluttet med dypvogn når jenta vår var 6,5 mnd. Da reiste hun seg bare opp på alle fire og det var umulig å ha henne oppi der. Så du kan risikere å bare få brukt den i 3 mnd. Da hadde jeg heller lagt pengene i en stilig sportsvogn om noen måneder.

Skrevet

Har man dårlig råd så er det viktigste at man har en vogn til ungen, og ikke at det er den nyeste vogna. Ikke få dårlig samvittighet for det. Det finnes viktigere ting i verden å prioritere pengene på. Viktigere å ha mat på bordet hver dag og klær på kroppen enn å ha den nyeste modellen av en barnevogn.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din. Hvis den vogna dere har fungerer er det å kaste penger ut av vinduet å kjøpe en ny. Barnet har det ikke noe bedre i en ny vogn og de tusenlappene kan være en viktig økonomisk buffer om dere ikke har annet å bruke dem på. Har dere trang økonom synes jeg det å prioritere ny vogn må være noe nær toppen av idioti.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Da har jeg tatt den beslutning å IKKE kjøpe ny vogn. Det blir vel med tiden kanskje en ny sportsvogn,men det får vi se på etter jul engang. Jeg er nok litt for opphengt i hva andre har og hva andre mener,men som sagt så blir jeg skikkelig misunnelig når jeg ser disse nye,flotte vognene. Men jeg må nok skjerpe meg og heller prøve å bruke pengene mer fornuftig :)

HI

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hva som er problemet. Ikke vær så materalistisk.

Skrevet

Jeg lånte en gammel bagvogn til min eldste:) Den virket til det den skulle. Så kjøpte jeg en brukt trille når den tid kom. Så klart hadde det vært gøy å ha råd til alt nytt, men en skal ha penger til så mye annet som er viktig etterhvert.

Jeg har aldri hatt ny vogn til mine barn. Yngste kjøpte jeg en brukt kombivogn til. Den også fungerte til det den skulle;)

Skrevet

Jeg har ei venninne som brukte 9000 kr på ny vogn da hun fikk sin første, hun angrer vettet av seg. Nå er ungen 6 mnd og kan ikke bruke dypvogn lengre, mange bortkastede penger i hennes øyne. Spar heller til en sportsvogn du har lyst på, tror ikke du kommer til å angre på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...