Gå til innhold

er det noe forskjell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om hvordan det er og drikke annen brus enn cola,cola light? har hørt at man ikke skal drikke mer enn 1 liter cola/light om dagen. men jeg regner vel med at det er pga. koffein? men hvordan er det da med annen brus? uten koffein? fanta,sprite,urge osv..? noen som vet? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales vel at du ikke skal få i deg så mye sukker så kanskje light brusene er bedre å drikke? Det er koffein i cola/light så det er derfor du ikke skal drikke det i store mengder, samme er det jo med kaffe og grønn te.. Egentlig alt som det er koffein i.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller ikke drikke light pga søtningsstoffet som er tilsatt. Dette kan være skadelig for fosteret da det ikke klarer å bearbeide det slik som oss voksne.

 

Mye brus er ikke bra, så en liter om dagen bør være nok. Fin tid å venne seg til å drikke annet som vann. Masse vann er sunt både for deg og fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les dette innlegget http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6204462 og hør radioprogrammmet som du finner link til på siden. Det er litt langt, men forskning mattilsynet ikke vil vedkjenne seg viser at aspertam påvirker hjernen og nervesystemet. Overlege Grete Birketvedt ved Aker universitetssykehus er bekymret for inntaket og særlig for små barn. Det er mange eksempler på skader hos voksne storforbrukere. Stoffet er kjemisk fremstilt og finnes ikke i naturlig form.

 

Det som er helt sikkert er at vi vet for lite. Inntil videre holder jeg meg til trygge matvarer. Better safe than sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samtidig er vel aspartam det tilsetningsstoffet det har blitt forsket mest på... Jeg er ikke fanatisk, men forsøker også å holde meg mest mulig unna, bl.a. ved å velge sukkerprodukter fremfor lightprodukter, inkl. brus. Det naturlige sukkeret er jo ikke farlig i moderate mengder og kroppen klarer å bryte det ned. Litt sukker er ikke farlig!

 

Men, akkurat nå for tiden er det beste som finnes et glass vann med en skive lime i :) Strålende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...