Gå til innhold

Kjønnsvorter :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde kjønnsvorter for en stund tilbake,og fikk de fjernet hos gynokolog. Jeg har også sjekket dette hos lege i senere tid at de har blitt borte.

MEN kan de nå komme tilbake,nå som jeg er gravid??

Er 13 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan jo komme tilbake om de ikke fikk tatt alt, eller du har blitt utsatt for smitte igjen. Men en graviditet i seg selv vil ikke provosere frem et utbrudd om det er det du mener? Om du er usikker på om du har fått det tilbake ville jeg tatt en tur til legen. Det er ganske viktig å få behandlet dette, spesielt siden du er gravid!

Skrevet

Ja,var det jeg mente :) Jeg fikk legen til å sjekke det ett par mnd før jeg ble gravid,så tror nok ikke de har kommet tilbake. Men er jo kanskje greit å sjekke igjen,når det nærmer seg fødsel.

Skrevet

jeg har lest flere steder at kjønnsvorter kan blusse opp igjen når en blir gravid.

Du kan lese mer om det på forumet for kjønnsykdommer her inne :)

Skrevet

Dette er jo bare tull. Viruset forblir i kroppen selv om en får fjernet alle vortene. Det betyr at noen opplever at vortene kommer igjen innimellom. Det er ikke uvanlig at nye utbrudd kommer ved hormonforandringer som en graviditet.

Skrevet

stemmer, de får ikke fjernet viruset selv om vortene blir fjernet. og hormonforandringene gjør ofte at de kommer tilbake når du blir gravid. men de forsvinner vanligvis av seg selv rett etter fødsel

Skrevet

Det stemmer at en har viruset i kroppen for alltid, en blir ikke kvitt det.

Men ja, de kan forsvinne helt og ja de kan blusse opp igjen når en blir gravid. Jeg er smittet selv, og fikk endel vorter da jeg var gravid. Nå er alle forsvunnet :)

Og det er noe stort tull at det er viktig at du får behandlet dette, særlig når en er gravid, som jeg så ei lenger oppe skrev. Det er IKKE farlig med kjønnsvorter, det smitter ikke over på barnet under fødsel, og eneste grunnen til at en fjerner disse er at det er litt sjenerende for den som har vortene... Det er iallefall det jeg fikk høre da jeg spurte jordmor/gynekolog/lege rett før min fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...