Bunnies by night Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Er så oppgitt her jeg sitter. Vi har nå flyttet ut av sokkelleiligheten vi har bodd i, i to år. Han vi har leiet hos er en merkelig kar i begynnelsen av 50- årene, skilt og humørsyk som få. Vi har vært eksemplariske leieboere, aldri fester eller bråk, husleie innbetalt til riktig tid osv. osv. Når vi flyttet ut vasket jeg ut grundig, hver eneste krinkelkrok. Samboeren min gikk gjennom leiligheten sammen med huseier i går, da mente han at det var skjolder på flisene i gangen så det måtte vaskes på nytt (skjolder fordi det ikke var tørket jevnt, IKKE fordi det var skittent) Dessuten ble han skikkelig sur fordi jeg hadde latt zaloflasken pluss oppvaskmiddelet bli stående under vasken til de som flytter inn etter oss. Han mente at det var helt "uhørt". Greit nok, jeg dro opp igjen i dag for å vaske bort skjoldene - polerte jo omtrent gulvflisene for å være sikker på at de var helt glinsende skjoldefrie, og fjernet vaskemiddelet han mente var uhørt å sette igjen. Da jeg gikk opp og banket på for å be han om å gå gjennom leiligheten med meg, sa han at han nettopp var kommet fra jobb - så det var ikke aktuelt å gjøre før i 21-tiden. (der stod jeg med en grinende 17mnd gammel gutt som jeg hadde hentet fra barnehagen(vi bor nå på andre siden av byen og har ikke bil.) Jeg sa at jeg ikke kunne vente fire timer siden jeg har en liten en. Det var greit, da kunne jeg bare legge igjen nøklene så skulle han gå over uten at jeg var med. Jeg likte det ikke, da jeg vil at alt skal foregå så ordentlig som mulig, men hadde ikke noe valg. Så får jeg tekstmelding nå om at han ikke syntes det var vasket godt nok, så han ville ikke la noen nye flytte inn før det var fikset. Og han dro tidlig til fjellet i morgen så vi kunne ikke få nøkler å fikse opp og han kommer ikke tilbake før tirsdag. Jeg prøvde å ringe han, og han har beleilig nok skrudd av telefonene. I går sa han at hele leiligheten var strøken bortsett fra gulvet i gangen... de var jo faktisk rene, det var bare litt skjolder på dem, men jeg har nå polert dem... og nå virker det som han plutselig mener at ingenting er bra nok? Har veldig på følelsen at han prøver å få litt depositum ut av oss, og at han ikke har fått tak i noen til å flytte inn i leiligheten og derfor kan tenke seg å hale ut tiden for deretter å kreve husleie for dette. Jeg har leiet mange steder og aldri fått klage på utvask, jeg vet at jeg virkelig g jør det ordentlig. Pluss at jeg synes han viker unna. Jeg har sendt melding og bedt om spesifisert liste over hva han mener ikke er bra nok, pluss at jeg har bedt han om å legge igjen nøkler i resepsjonen på arbeidsplassen sin, så vi kan hente dem og se over, siden han tydeligvis ikke vil overgi dem til oss siden han skal på fjellet. Jeg har da tenkt å ta med fotoapparat for å dokumentere hvordan leiligheten ser ut.Jeg er redd for at han ikke skrur på mobilen og stikker på hytta over helgen og vi derfor ikke kommer oss inn i leiligheten og får sett på den. Jeg føler han prøver å sno seg unna og "lure" oss. Hva slags rettigheter har vi, er det noen instanser vi kan kontakte? Hvordan burde vi forholde oss til dette? *oppgitt*
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg orker ikke begynne på min historie om en gal huseier nå, men ta kontakt med leieboer foreningen, de veileder og gir dere råd videre Lykke til. Vet åssen det er , og det er godt når det er over ;o)
Bunnies by night Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Hahaha takk for det gode rådet! Ja, tror ikke vi er alene om å oppleve slike ting. Har bare vært veldig heldig fram til nå med normale huseiere... så vi måtte vel få vår dose med nutcases... slitsomt altså! Fikk nå melding tilbake: nei, dere må bruke ordentlige vaskemidler så det lukter nyrent...... Altså problemet nå var at det ikke luktet nyrent??? Grønnsåpe og jif er tydeligvis ikke ordentlige vaskemidler? Nei, nå ler jeg. Jepp leieboer foreningen neste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå