Gå til innhold

Hehe..E dumt spm,men jeg håper noen kan svare meg:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Dette har jo ikke så mye med meg eller andre damer som har termin i april,men det behøver ikke bety at det ikke sitter noen kloke damer her inne som kanskje kan svare meg:)

 

Det jeg lurte på er som følger: Har ei jente på 2 år. Kan hun spise spinat? Har hørt en eller annen plass at dette er noe hun bør vente med til hun er rundt 3 år,men vet ikke om dette stemmer.

 

Vil lage lakssagne i helga *nam* Det bare ER så godt :) :) Og det innholder litt spinat.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kopiert fra onlie doktor:

 

Det er riktig at man bør være varsom med å gi spinat og rødbeter til barn under et år. I SHdirs brosjyre Mat for spedbarn (s. 22) står det: Grønnsakene spinat, rødbete, bladselleri, nesle og mangold inneholder mye nitrat. Dette kan omdannes til nitritt. Nitritt hindrer transporten av oksygen til kroppens celler. Spedbarn er spesielt utsatt fordi de opptar nitritt raskt i blodet. Vent derfor med å gi barnet store mengder av disse grønnsakene til barnet er over ett år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord er det trygt å gi henne spinat nå, siden hun er over to år :) Tusen takk for svar "To tette + en til i magen :)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...