Anonym bruker Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 min samboer har alkohol problemer, vil strekke meg så langt som å si at han er alkoholiker. Hovedproblemet er selvfølgelig at han drikker, men jeg velger å si til han at hovedproblemet er at han lyver, jeg kan se på han at han har drukket, og si det til han, og han nekter. Dette sjer hver gang. I perioder kan han drikke flere ganger i uka, men det kan også gå 1 måned imellom. Det er i hovedsak sprit han drikker. Jeg har prøvd å si til han om at han er "flink" (dvs ikke drikke bakom ryggen på meg) kan han få ta seg noen øl i helger, til fotballkamper ol. Dette har fungert kanskje 2 ganger. Nå har vi felles konto, dvs min konto som han har visa kort på. Jeg har nå for noen uker siden sagt at hver gang han går bakom ryggen på meg og lyver tar jeg fra han kortet, og han får ikke kjøpe seg brus. Han blander med brus, jeg klarer derfor ikke ha brus i huset til vanlig. Han kjøper seg derimot brus daglig om han har mulighet til det, helt ok selvfølgelig siden han ikke drikker kaffe. Men tilbake til dette med å ikke få kjøpe seg brus. Jeg har sagt til han at på 10 dager etter han har gått bakom ryggen på meg har jeg kortet hans. Synes dette er rimelig "straff" om man kan straffe en voksen mann som tjener sine egne penger. Har sagt at ellers kan han drikke så mye brus han vil. Synes jo da dette bør sees på som en oppmuntring til han om å "være snill" da jeg egentlig har sagt tidligere at jeg ikke synes noe om brus midt i uka i det heletatt.
Gjest Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Unnskyld men jeg forsto ikke helt. Er brusen verre enn alkoholen? Oppfattet det nesten sånn. Snes nå ikke du skal nekte mannen din å kjøpe brus. Må nå heller forsøke å hjelpe han på annen måte, sånn at han slutter å drikke alkohol. Kontakt AA, de har sikkert noe pårørende-hjelpetelefon eller noe du kan kontakte? Og hvorfor belønne en alkoholiker med øl? Du kan ikke oppdra en voksen mann, han må ta ansvar selv. Men du må si i klar tekst hva du kan aksptere og ikke mtp deres forhold og ikke minst barna. Og tenke på deg selv om hvorvidt du vil være i ett forhold til en som tydeligvis lyver såpass mye og på åpenbare ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå