Marihøna73 Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Hei. Kan noen hjelpe meg? Er førstegangsfødende og vet ikke hvilken type som er bra og om jeg skal kjøpe manuell eller elektrisk. Noen med erfaringer?
luftbobler Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Er førstegangs selv, så kan ikke prate av egen erfaring. Derimot har jeg mange erfarne mødre rundt meg :-) Ville kanskje ventet og sett om man i det hele tatt får melk til å pumpe (ellers blir det en særdeles dårlig investering...). Utover det så har jeg blitt anbefalt eletriks dersom man planlegger å pumpe mye (blir visst grådig lei av å pumpe med de manuelle. Dersom det bare er tenkt å bruke en gang i blant så kan man likegjerne kjøpe den manuelle. Av merker er jeg blitt anbefalt Avent.
Little.miss.sunshine&Adrian Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Hei:-) Jeg brukte Avent sist, og det skal jeg handle meg nå også! Hadde den manuelle, for jeg brukte den bare når puppene var for "sprengte" til at babyen fikk tak, og når jeg var borte fra babyen og ikke fikk ammet( julebord, selskap ol.) . Det var jo ikke så ofte, men helt nødvendig de gangene!
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg har vært veldig fornøyd med Avent sin manuelle. Nå er jeg lettmelket og dermed fungerte det best å bare lage et vakuum og la melka renne. Må bare pumpe litt i begynnelsen og på slutten. Elektrisk prøvde jeg på sykehuset, og det tok mye lenger tid for meg. Hvis du kjøper Avent sin elektriske har den også en manuell funksjon, så er du helgardert. Den kan også programmeres til å følge den hastigheten du ønsker.
nesten30 Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 har hørt mye skryt over Avent sin manuelle........ leitet etter tester på dette, har kun funnet en. Der var denne testvinner, mens Dr Brown sin var tapte så det holdt. Har en venninne som brukte Dr Brown forrige gang og var veldig misfornøyd og skulle ha Avent denne gangen. Oppdaget til min glede at pumper er MYE billigere dersom en kjøper de på poliklinikk for gravide ift. apotek.. var faktisk 2-300 kr å spare!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Medela Swing!! Suveren pumpe, som etterligner babyens sugetak- helt genial. Den er elektrisk, og det anbefaler jeg virkelig- maaange som sliter med de manuelle, samt at det er jo veldig slitsomt å måtte sitte der og trykke ("senebetennelse" i hånda;) Fikk Swing-pumpa anbefalt av personalet på Rikshospitalet, og har aldri angret ett sekund på at jeg ofret noen hundrelapper ekstra i forhold til en manuell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå