3småtroll♥ Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Tenkte vi skulle ha kyllingfilet til middag i morgen, men jeg er tom i hodet når det gjelder hva jeg skal lage... Mellomste skal ha med bestevennen hjem i morgen så vi blir da 4 barn og to voksne;) Noen som har noe forslag? (helst uten pitabrød, tortillas el da barna har cøliaki...)
Lea Laus Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Kylling med mango chutneyv- drit godt! Kjyllingbiter, løk, fløte, champingnon mangochutney i en gryte (stek kynning først) Hell så i en ildfast form og sleng ost på toppen! Ferdig om 30 min:) Utrooooolig godt:)
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Legg litt pesto inni filetene og legg en skive spekeskinke rundt de når du steker de i panna, sinnsykt godt. Veldig godt med pasta til og en dæsj pesto oppå...superenkelt.
solita 06 Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Stek i omganger kylling i biter, løk, gulrot, brokkoli og paprika. Ha i hakket hvitløk og revet ingefær og la surre 1-2 min. Ha i litt sambal oelek og oyster sauce. Hell over 1 boks kokosmelk, litt revet limeskall og litt salt, la putre 5 min. Server med ris. Nam nam!
3småtroll♥ Skrevet 3. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2009 Tusen takk for tips begg to! Tror det blir to dager med kyllingfilet her nå
3småtroll♥ Skrevet 3. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. september 2009 Hørtes nydelig ut solita;) Kom gjerne med flere tips damer! Skriver det ned her jeg;)
xxxJulianexxx Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Vi pleier å krydre kyllingfileten med Provence m/ hvitløk. Stekes enten hele eller oppskåret i små biter. Så lager vi vanlig peppersaus og fløtegratinerte poteter. Supergodt:o) Men man må ha riktig krydder synes jeg.
Zupermam Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 kutt filetene i terninger, stek i masse smør og løk. når de er ferdig har du over fløte, pepper og karri. Kok pasta, og legg kyllingbitene og sausen over. enkelt og greit:)
Ronja&Odin Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 ok, da skal jeg sende en Rå oppskrift jeg fikk på en topp resturang i playa del ingles for et par uker siden. det var det råeste jeg har smakt.. stek først kyllingfileten (krydre med bare litt krydder og ha på litt pesto) i olje til den er litt stekt, legg den så i illfastform og ta tomater og ost oppå stek midt i ovnen til osten er smeltet og tomaten er ferdig server med pastaskruer som er krydret med litt pepper og ha en god saus til.. NAMM
solita 06 Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Den kyllingen med kokosmelk; Jeg bruker oppskriften som står bakpå boksen til ICAs egen kokosmelk, men bytter ut enn del av kyllingen med grønnsaker. Så får du mengdeangivning mer nøyaktig :-)
Monajenten Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Ovnsbakt kyllingfilet er helt fantastisk godt. Jeg pleier å ha litt olje i en ildfast form, og masse godt krydder (jeg bruker rett og slett bare Santa Maria sitt kyllingkrydder, men det er jo smak og behag.) Jeg pleier å dele kyllingfiletene i 2-3 biter, så har jeg aluminiumsfolie over formen, og lar det stå i ca. 1 time på 225 grader. Serverer ofte med søtpotetbåter (NAAAAAM!!!! Kjøp søtpoteter, krydre med salt og pepper og ha litt olje over, og inn i ovnen. NAM igjen!!) og en enkel salat. Har kyllingfilet i ovnen as we speak, det blir lunsjen min imorgen:-)
Jenny-penny Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Stek kyllingfilet i biter og MYE champignon, løk og soltørkede tomater ien gryte. Ha i 2ss pesto pg matfløte. Kok opp og server med villris og hvitløksbrød!
Julispire! Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Kylling på potetseng! =) Google, så finner du oppskriften!
trollmor & trollungene Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Ser du har fått mange deilige oppskrifter, men pass på at du bruker Glutenfri pasta! Selv pleier jeg å krydre filene med litt paprikapulver, hvitløk og gressløk. Steker de i ovnen ca 1 time på 180 grader. Blir veldig gode og saftige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå