herola Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Noen som har oppskrift på en god og enkel eplepai (evt. kake)?
playground princess Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg har! Kutt noen epler i terninger og legg disse i paiform. (dekk hele bunnen). 1 pk vaniljekrem smøres over eplene (vanskelig å legge kremen oppå, den blir egentlig blandet med eplene). Dryss over kanel. Bland sammen 2 kopper mel, 1,5 kopp sukker og 1 ts bakepulver. Rør/smuldre 100 gr romtemperert margarin inn i den tørre blandingen og rør så inn 1 egg. Deigen smuldres/legges i klatter oppå epler/vaniljekrem/kanel. Steikes i ovnen, 180 grader, ca 20 min.
herola Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2009 Tusen takk!!!! Den skal jeg prøve =)=)
playground princess Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 :-) Kos deg! Veldig god med vaniljeis til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Oij, den hørtes god ut! Men den du skrev tilslutt med mel og slikt, skal man ha det oppå? Deigen i bunn, fyll oppi, også dette på toppen?
playground princess Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Det skal ikke være deig i bunn, eplene rett i forma =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå