Jørgensmamma_86 Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Til dere som har født, og flergangsfødende: Hva holdt dere på med da tegnene til fødsel/fødselen startet? Og hvordan startet det? Vet mange våkner av at de har vondt, slik var det hos meg første gangen også, men hva med dere som var våken?
simla+kalv Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Jeg var på do, og da gikk slimproppen. Så startet riene hardt og brutalt. Det var liksom vondt fra første ri, og jeg hadde fødselsangst og gråt som en gærning! Vannet gikk aldri, det ble "tatt" på sykehuset. Det var en lang og tung fødsel, så etter den er det heldigvis bare snitt på meg. Men nå er jeg så møkklei at jeg driter i fødselsangst og smerter, bare han kommer ut SNART!!!
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Første gang hadde jeg vært en liten tur på do på morgenkvisten og skulle legge meg og nyte permisjon litt til, kjente jeg ble våt mellom bena i det jeg la meg i senga, og tenkte "hjelpe meg, var jeg ikke ferdig å tisse?"... og da jeg reiste meg rant det i strie strømmer. Neste gang var jeg sint på mannen min og dumpet ned på toalettsetet hardt, kjente en ballong sprekke inni meg og da jeg reiste meg ble det stor dam på gulvet. Siste gang ble jeg satt igang på overtid.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 Jeg var på butikken og handlet mat da vannet gikk. Var først usikker på om det bare var masse utflod eller om det var vannet, men etterhvert var det ingen tvil nei Riene startet ca 3 timer etterpå
Jørgensmamma_86 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2009 Flere som vil komme med sin historie?
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Første kom etter en heftig natt med feber og magesyke. Skikkelig diare og oppkast. Fem timer etter at jeg skjønnte at noe kanskje var på gang, kom hun ut, 11 dager før termin:) Nr. 2 kom etter to runder med sterk taco på en dag og kjøring i fartsdumper i fullmåneskinn. Mannen min hadde jobbet borte i noen dager og var trøtt og sliten når han kom hjem(fredagskveld). Tror han sovnet før han traff puten. Klokka halv fem morningen etter våknet jeg av at jeg hadde drømt om fødsel hele natten. Hadde rier og tok meg en runde i stua. En time etter pirket jeg ham på ryggen og fortalte forsiktig at det kanskje var en ide at han stod opp snart. neeei, ikke nå, var svaret jeg fikk, før han sovnet igjen. Fem minutter etter kom han inn i stuen; "Hva var det du sa??".. Han hoppet i dusjen, og jeg stod å sminket meg og pakket sykehusbagen mellom takene. Kom på sykehuset halv syv, og halv ni kom det en stor liten gullklump;), 4 dager over termin:)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Jeg hadde sykt vondt i ryggen dagenfør og samme dagen...sleit skikkelig med å gå! La meg nedpå for å hvile...var skikkelig hormonell og sutrete...og våknet da vannet gikk (hørte et slags klikk inni magen) Fikk slengt meg ut av senga og vannet splesjet i gulvet...deilig!! :-) Riene startet 3 timer senere...og fødte lillegutt på 6 timer! Er førstegangs så synes det gikk bra fort...hadde regna med å ligge i maaaange timer !! Masse lykke til folkens...vil bare få si en ting...er sykt vondt, men ville ALDRI vært foruten!! En fantastisk opplevelse! Å sååå fint å bli mamma :-) Verdt all venting (gikk 8 dager over)
Bøtteknott Skrevet 4. september 2009 #8 Skrevet 4. september 2009 Jeg hadde det akkurat som Pax første gang! Hadde vært oppe og tisset på morningen, akkurat lagt meg i senga igjen og der gikk vannet...! Og 2,5 døgn senere så lillegutt dagens lys :-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 4. september 2009 #9 Skrevet 4. september 2009 nr.3påvei er sååå fødeklar:): Ha ha, jeg må le litt av han mannen din. "Nei, ikke ennå" he he. Kan se for meg at jeg får den reaksjonen av sambo hvis jeg vekker ham midt på natta også
nr.3påvei er sååå fødeklar:) Skrevet 4. september 2009 #10 Skrevet 4. september 2009 Frøkna- 090909*fødeklar* Hehe:) Det tok litt tid før det sank inn hva som var på gang, og må le litt selv også når jeg tenker på at vi kunne styre sånn med både dusjing og sminking når det faktisk bare var noen få minutter mellom riene...
*toppris* Skrevet 4. september 2009 #11 Skrevet 4. september 2009 Med nr 1 hadde jeg akkurat skrubbet badet og spist caramba pizzaen fra dolly med salsa og hvitløksdressing... Denne gangen hadde jeg spist sterk rullekebab med hvitløk, akkurat lagt meg i senga for å sove for natten... da gikk vannet...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2009 #12 Skrevet 4. september 2009 Jeg var på kino=) Vi snakket litt om at dette KUNNE jo kanskje bli siste kinoturen på en stund, og sannelig fikk vi ikke rett gitt;) Dette var to uker før termin, så ble litt overraska- men det startet pent og forsiktig med regelmessige kraftige kynnere, som seinere på natta ble til kraftige, vonde rier. 15 timer etterpå var jenta mi ute, og hun burde vel kanskje hett Vichy eller Christina, for filmen vi så da d hele starta var "Vichy, Christina Barcelona";)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå