Gå til innhold

hjertlyd


Bippe77

Anbefalte innlegg

har alle hørt hjertelyden?

jeg har vært hos legen to ganger nå.. har termin i slutten av februar...

men han har ikke hørt etter hjertelyden... og jeg har ikke tenkt på å spørre han om det heller...

men nå begynte jeg plutselig å lure....

vært en gang hos jordmor også... og hun sa heller aldri noe om hjertlyd... begynte plutselig å bli litt bekymret her jeg... hører jo nok av dem som har alle andre tegn.. som har... men hvor babyen allikevel ikke har vokst mer enn en dag eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bekymre deg..

De vil ofte ikke ta hjertelyden for tidlig, pga det hender dem ikke finner den, og vil ikke bekymre deg. Jeg har heller ikke hørt hjertelyd, men regner med at jeg får det når jeg skal på kontroll neste uke, da er jeg i 18.uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er jo "bare" i uke 15 nå... så skal kanskje ikke tenke at det er "seint!

Gleder meg ihvertfall til å få hørt den vakre lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke være bekymret nei.

Legen spurte meg om vi skulle prøve å høre etter hjertelyden for moro skyld sist jeg var der, men han sa det egentlig ikke var vanlig prosedyre å gjøre det så tidlig. Jeg var da 16 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter nummer tre, og denne gangen var jeg på første legekontroll i uke 13. Spurte om å få høre hjertelyd, og det gjorde vi også;-) 148 slag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor da jeg var 15+1. Og jordmor sa at det var ren rutine å lytte etter hjertelyd på første kontrollen hos ho. Så vi fikk høre den. Hjerteslag på 150, og jordmor mente da at vi får ei jente :-)

Så hvis du ikke har fått hørt hjertelyden så er det bare å spørre jordmor eller legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har lurt på når de skal sjekke hjertelyden. Jeg er 18 uker på vei og har heller ikke hørt hjertelyden, men jeg har vært på tidlig ultralyd så jeg har jo sett hjerte slå og babyen i full vigør da i allefall. Har ikke vært hos jordmor enda, så jeg håper hun sjekker hjertelyden når jeg kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...