Gå til innhold

hva synes dere om navnet Eleanor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ville dere ha uttalt det elenor eller elinor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ellinor i Norge.

Grusomt navn, uansett stavelse eller uttalelse. Men vi har jo alle forskjellige meninger.

Skrevet

Grusomt. Tenker på en rar gammel dame på sykehjemmet jeg jobba

Skrevet

Jeg er helnorsk altså, bare så det er sagt, bruker lite engelsk i den daglige praten min, annet enn det som er "normalt". Men klarer bare å tenke på det med den engelske uttalen når du skriver det Eleanor. Er ingen fan av navnet uansett, kjenner ei "hurpe" som bærer det navnet og da blir det ikke pent.

MEN jeg skulle greid å vennet meg på det dersom f.eks en niese hadde blitt kaldt det, kanskje tom likt navnet:)

Skrevet

Mammaen min heter Elinor.. Synes navnet ikke er så galt, men kanskje litt gammeldags på et barn nå?? Men på en annen side, Gammeldagse navn er jo på full fart til å bli "poppis"!

Skrevet

Vet om kun ei som heter det. Og hun var rar.

Skrevet

Hi her,

Må bare få nevne at jeg bor i England.. og er derfor ute etter et navn som funker godt både på engelsk og norsk.. derav den engelske skrivemåten..

Vurderer også Sophie/Sophia

Skrevet

Jeg tenker på Ringenes Herre og de blomstene som het Eleanor :-)

Og min mor har Ellinor til mellomnavn

Så selv om det ikke er et navn som jeg selv hadde valgt, så har jeg bare positive assosiasjoner til det og om dere bruker navnet på ei lita jente så vokser navnet med jenta :-)

Skrevet

Stygt å si sånn om andre, så jeg tar det tilbake. Hun kunne ikke noe for at hun var som hun var, og at hun het Ellinor.

Hun kunne jo hett Kristina, og var jo samme personen for det.

anonym 18:53

Skrevet

Sophie er mye vakrere! Sophia også.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg ville uttalt det med den skrivemåten.

Men Ellinor er et kjempe-fint navn. :)

Skrevet

en i barnehagen til sønnen min heter Ellinor, og uttales slik.

Synes det er fint :)

Skrevet

Ellinor er for meg et grusomt "stemor" navn..

Skrevet

Jeg synes det er nydelig. Vi vurderte det sterkt på jenta vår, men havnet på et navn jeg følte passet henne bedre. I ettertid kjenner jeg to små jenter som har fått det navnet :-)

Ville sagt elinor.

Skrevet

Jeg ville ha uttalt det som elenor pga skrivemåten.

Jeg lurer på om en eller to av foreldrene til barnet kommer fra et sted der man prater engelsk. Det virker ikke så veldig norsk. Ellinor virker mer norsk..

Skrevet

Aha. Siden du bor i England så er det jo et helt ålreit navn da, syns jeg. Det vil jo da også bli mer naturlig å skrive eleanor enn Ellinor. Men jeg må innrømme at jeg liker sophie mye bedre. Kanskje pga jeg vet betydningen av navnet Sophie, men jeg vet ikke betydningen av navnet Eleanor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...