Gå til innhold

Møte med familievernskontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kontaktet familievernskontoret fordi jenta mi på 7 år bor annenhver uke hos meg og sin pappa, og jeg mener at dette ikke funker for henne!

Har snakket med han om dette, men han er ikke enig, og når jeg før sommeren snakket med han, var han enig om at jeg kunne kontakte helsesøster ang dette, men ikke familievernskontoret, snakket da med helsesøster, og hun snakket om både ett opplegg med jenta, om PPT og psykolg (har vært gjennom en del traumatiske ting, drap og andre unaturlige dødsfall), men etter dette har jeg ikke hørt noe fra henne...! Derfor tok jeg nå kontakt med familievernskontoret, og fikk time ganske så kjapt, fikk da time alene.

Men bør jeg informere pappaen om dette, eller kan jeg vente til etter møtet???

Grunnen til at jeg ønsker å være alene er at han er i utgangspunktet VELDIG imot at jeg kontakter de, og at jeg ikke er så flink til å legge frem ting, mens han er veldig flink til å snakke for seg, og når jeg sier noe så vrir han det slik at det føles ut som det er jeg som gjør alt galt!!

Må tilføye at vi egentlig er venner, og aldri har kranglet, og at det er jeg som dro fra han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ingen informasjonsplikt ovenfor ham om dette!

Bare møt Familievernkontoret alt du orker - han må selvsagt involveres etterhvert, dersom du kommer frem til at du vil diskutere en ny samværsordning. Men frem til da - stå på og kjør ditt eget løp!

Lykke til :-)

Skrevet

Du trenger ikke informere far om at du går på familievernkontoret, men du kan ikke ta med barnet dit eller sette igang noe behandlingsopplegg som involverer barnet uten hans samtykke dersom dere har felles foreldreansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...